αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Δευτέρα 17 Αυγούστου 2015

Εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση...



«Κύριε Πρωθυπουργέ,

Με κομμένη την ανάσα παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην οικονομία, στην εξωτερική και μεταναστευτική πολιτική και, κυρίως, στην Παιδεία. Σας ομολογώ ότι οι προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησής σας για την Παιδεία, οι επιλογές του αρμόδιου υπουργού κ. Α. Μπαλτά και οι σχεδιασμοί του, οι οποίοι είτε έγιναν ήδη νόμοι του Κράτους είτε αποτελούν προθέσεις του, απέχουν παρασάγγας από την πρόσφατη επιλογή σας να διατηρήσετε την Ελλάδα εντός των Ευρωπαϊκών Θεσμών. Επιλογή, που αποτελεί τη βούληση της πολύ μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών.

Με αγανάκτηση και θλίψη σας ακούσαμε να δηλώνετε ότι ο νόμος Διαμαντοπούλου είναι αντιδημοκρατικός, επειδή δεν ψηφίζουν οι φοιτητές για εκλογή των πανεπιστημιακών οργάνων, και πρέπει να καταργηθεί. Ελπίζω ήδη να έχετε αναθεωρήσει αυτή την άποψη, αφού οι φοιτητές είναι μεν πολίτες που ψηφίζουν για ανάδειξη τοπικών και εθνικών αρχών, όμως δεν είναι σε θέση να ψηφίζουν για την ανάδειξη των οργάνων και την λήψη αποφάσεων για τα Προγράμματα Σπουδών, τον τρόπο οργάνωσης των εργαστηρίων, της έρευνας και των ακαδημαϊκών στόχων. Είμαι βέβαιος ότι συμφωνείτε πως δεν μπορούν να ψηφίζουν οι ασθενείς για τους διευθυντές κλινικών ενός νοσοκομείου και οι πελάτες της ΔΕΗ για τον Διοικητή της.

Το νομοσχέδιο είναι έτοιμο προς κατάθεση, όπως πολύ συχνά δηλώνει δημοσίως ο κ. Μπαλτάς. Έτσι, με την κατάργηση των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, της αξιολόγησης και της τράπεζας θεμάτων, την προαγωγή του μαθητή με μέσο όρο 9,5/20 (π.χ. Μαθηματικά, Φυσική, Ελληνικά 02 και Γυμναστική, Τεχνικά, Μουσική 17) και την επαναφορά των αιωνίων φοιτητών (παγκόσμια πρωτοτυπία), που ψηφίσατε τον Μάιο 2015, θα ολοκληρώσετε την αποκοπή του εκπαιδευτικού μας συστήματος από τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης[...]



Κύριε Πρωθυπουργέ,

Από τη στιγμή, που αποφασίσατε να διαβείτε τον Ρουβίκωνα και να κρατήσετε πάση θυσία τη χώρα εντός της Ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα είστε ανακόλουθος στην περίπτωση, που ολοκληρώσετε την καταστροφική αποκοπή του εκπαιδευτικού μας συστήματος από τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς. 
Η κατάργηση των πιστωτικών μονάδων, που καθορίστηκαν βάσει του European Credit Transfer System, η κατάργηση της αξιολόγησης κάθε ακαδημαϊκής μονάδας, που οδηγεί στη διασφάλιση της ποιότητας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η επαναφορά των φοιτητών και των υπαλλήλων στα εκλεκτορικά σώματα ανάδειξης πρυτάνεων, κοσμητόρων και προέδρων, η κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων, τα οποία προσήλκυσαν επιφανείς επιστήμονες του εξωτερικού άνευ αμοιβής και στα οποία διαβιβάστηκε μεγάλο μέρος των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων του υπουργού παιδείας, βοηθώντας περαιτέρω το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ, η κατάργηση του συστήματος ηλεκτρονικής ψήφου εκλογής μονομελών οργάνων, με το οποίο διασφαλίζεται η συμμετοχή όλων όσοι έχουν αυξημένη κινητικότητα ή απουσίαζαν την ημέρα της ψηφοφορίας, και πολλές ακόμη προβλέψεις του πολυνομοσχεδίου Μπαλτά, αποκόπτουν το ελληνικό πανεπιστημιακό σύστημα από το Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι και από τη χρηματοδότηση υποδομών και έρευνας[...]

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Έστω και την ύστατη ώρα, υπερβείτε τις αδυναμίες και ιδεοληψίες του παρελθόντος και κρατήστε το εκπαιδευτικό μας σύστημα στους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Είναι ίδιον των ώριμων και ανώτερων ανθρώπων να παραδέχονται τα λάθη τους και την πρότερη πλάνη τους. Μην επιτρέψετε την περαιτέρω απομόνωση της χώρας μας από τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης και επανορθώστε το ατόπημα της κατάργησης όλων εκείνων των μεταρρυθμίσεων, που έγιναν στο Εκπαιδευτικό Σύστημα τα τελευταία χρόνια. Εξ άλλου, θα πρέπει να αναγνωρίσετε ότι ηγέτης δεν γίνεται κάποιος, που ακολουθεί τον συρμό και τις φωνές του πλήθους. Ως ηγέτης χαρακτηρίζεται εκείνος, που ανοίγει μεταρρυθμιστικούς δρόμους, που δέχεται τα θετικά των πολιτικών αντιπάλων του και, τέλος, πείθει τους πολίτες για το σωστό της απόφασής του».
Με τιμή στον θεσμό που εκπροσωπείτε
Ιωακείμ Γρυσπολάκης
Ομότιμος Καθηγητής, π. πρύτανης Πολυτεχνείου Κρήτης




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...