αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Κυριακή 21 Μαρτίου 2021

Κάν' το όπως το Ισραήλ... στα Πανεπιστήμια

 

«Το Ισραήλ είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση χώρας και υπάρχουν πολλά άξια σχολιασμού που δεν είναι όμως της παρούσης. Όσον αφορά όμως τα Πανεπιστήμιά του, ένα πράγμα μπορεί να ειπωθεί με σιγουριά: το επίπεδο σπουδών τους είναι απ’ τα πιο υψηλά που μπορεί να συναντήσει κανείς παγκοσμίως. 

Οι πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις είναι άρτιες, το προσωπικό των Πανεπιστημίων του είναι εκπληκτικά κατηρτισμένο και δεν θα ήταν καθόλου υπερβολικό να ισχυριστεί κανείς, ότι μπορείς να βρεις ό,τι αντικείμενο σπουδών επιθυμείς, από συνήθη αντικείμενα, όπως κλασική φιλολογία, μεσαιωνική ιστορία και χημεία μέχρι πολύ πιο τρελά πεδία σπουδών, όπως ινδονησιακή φιλολογία, θιβετιανή φιλοσοφία και αρχαία σουμεριακά. 

Όλα τα κτίρια είναι πολύ ενδιαφέρουσας αρχιτεκτονικής, εντός των Campus υπάρχουν βοτανικοί κήποι με λιμνούλες και δεν απουσιάζουν ούτε οι μικρές δασικές εκτάσεις στις οποίες, όταν έχει καλό καιρό, κυριαρχούν οι αιώρες φοιτητών για μεσημεριανή σιέστα στα διαλείμματα ανάμεσα απ’ τα μαθήματά τους. 

Σπουδάζεις και έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι στην εξοχή, μακριά απ’ τη βαβούρα της πόλης. Υπάρχει μέχρι και ειδικό δωμάτιο στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου με στρώματα και πουφ για να ξαπλώνουν και να κοιμούνται οι φοιτητές στα διαλείμματά τους».

Ακόμη πιο εντυπωσιακό Campus συναντάει κανείς στη Χάιφα με το Πανεπιστήμιό της να βρίσκεται σε μεγάλο υψόμετρο, στην κορυφή του όρους Κάρμηλος και να έχει τεράστιες βεράντες, για να χαζεύεις την απέραντη θέα στην πόλη. Έχω περάσει πολύ όμορφες βραδιές χαλάρωσης σε τέτοιες βεράντες απολαμβάνοντας παγωμένη λιμονάνα με θέα τη νυχτερινή Χάιφα. Επιπλέον, όλο το Πανεπιστήμιο είναι περικυκλωμένο από δάση και δασικά μονοπάτια πολύ μεγάλης έκτασης, στα οποία αρκετοί φοιτητές κάνουν εξορμήσεις τα Σαββατοκύριακα.

Σε συνδυασμό με κάμερες, ελέγχους στις πύλες και περιφραγμένους χώρους, σε κάποιον που φέρει ελληνικές προκαταλήψεις, όλο το σκηνικό φαντάζει ανελεύθερο. Ισχύει όμως το ακριβώς αντίθετο. Η ατμόσφαιρα είναι πολύ ήρεμη, η μετακίνησή σου εντός του Campus είναι εντελώς ελεύθερη, φοιτητές βρίσκονται παντού ξαπλωμένοι ανέμελα στα γρασίδια του Πανεπιστημίου και όλοι αντιλαμβάνονται το πολύ απλό, ότι το να υπάρχει κάρτα εισόδου, έλεγχος αντικειμένων στις εξωτερικές πύλες και κάμερες, γίνεται για την προστασία της ατομικής ακεραιότητας των μελών του Πανεπιστημίου.

Όταν ξεκίνησα τις σπουδές μου στην Ιερουσαλήμ, έλαβα απ’ το Πανεπιστήμιο ένα mail που με ενημέρωνε ότι έπρεπε να συμμετάσχω υποχρεωτικά σε ένα φροντιστήριο σχετικά με τη σεξουαλική παρενόχληση, το οποίο στόχευε στην πληροφόρηση της ακαδημαϊκής κοινότητας και στην πρόληψη αυτού του φαινομένου. Το φροντιστήριο αυτό ήταν υποχρεωτικό σε όλα τα μέλη του Πανεπιστημίου (φοιτητές, Καθηγητές και λοιποί εργαζόμενοι) και αποτελούσε ένα είδος τεστ, όπου έπρεπε να απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήσεις σχετικά με το τι είναι σεξουαλική παρενόχληση και τι δεν είναι.

Γενικότερα, στο Ισραήλ υπάρχει αξιολόγηση. Σοβαρή αξιολόγηση. Οι Καθηγητές δέχονται προθύμως να αξιολογηθούν για το έργο τους και οι φοιτητές αξιολογούν με σοβαρότητα. Σε κάθε τέλος εξαμήνου, στέλνονται στο πανεπιστημιακό mail δύο φόρμες για αξιολόγηση. Η μια αφορά τον Καθηγητή ως Καθηγητή (μεταδοτικότητα, συνέπεια, επιστημονικότητα κ.λπ.) και η άλλη αφορά το μάθημά του (ποσοστό κάλυψης ύλης, προβλήματα κατανόησης κ.λπ.).

Δεν ξέρω τι άποψη έχει κάποιος άλλος για τα όσα περιγράφω αλλά ομολογώ ότι το Ισραήλ, με πολύ απλό τρόπο, καταφέρνει να γλιτώσει από ένα σωρό προβλήματα που συναντάμε στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Εξασφαλίζει ύψιστη ασφάλεια στο ακαδημαϊκό προσωπικό, παρέχει υψηλό επίπεδο σπουδών στους φοιτητές, προστατεύει με σθένος την αξιοπρέπεια των μελών του Πανεπιστημίου, προωθεί συχνά εξωτερικές δραστηριότητες ψυχαγωγίας φοιτητών (προσκλήσεις για ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, εορτασμούς) και έχει φιλικές εγκαταστάσεις που βοηθούν στην απόλαυση των σπουδών. Ακόμη κι αν δεν μπορέσουμε ποτέ να φτάσουμε σε κάτι τέτοιο, ίσως δεν χάνουμε τίποτε αν το μιμηθούμε έστω κι επιλεκτικά». 

                                  (Απόσπασμα άρθρου του Α. Κεχαγιά από το liberal.gr)






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...