« Ο λειτουργικός αναλφαβητισμός όμως, δεν αφορά μόνο τους
μαθητές. Αφορά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία η οποία έχει εμπλακεί σε ένα
τραγικό αδιέξοδο στείρας και αχρείαστης γνώσης. Και πάνω από όλα τους δασκάλους
από τους οποίους θα έπρεπε να αναζητηθούν οι μεγάλες ευθύνες.
Πόσοι από τους 150
χιλ. εκπαιδευτικούς διαβάζουν εφημερίδες, ενημερώνονται από το internet,
γνωρίζουν για τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα δημοσιονομικά μεγέθη;
Πόσοι από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς γράφουν ολοκληρωμένο κείμενο, χωρίς
ορθογραφικά ή νοηματικά λάθη; Πόσοι από τους Έλληνες φιλολόγους γράφουν; Όχι
κείμενο, όχι άρθρο αλλά ούτε μια ρημάδα παράγραφο. Αυτοί που διορθώνουν
εκθέσεις στις Πανελλήνιες. Αυτοί που κοκκινίζουν τα λάθη των μαθητών αλλά ποτέ
δεν δοκιμάζουν οι ίδιοι να γράψουν λίγες γραμμές συντεταγμένου λόγου!
Ούτε οι
μαθητές ούτε οι καθηγητές τους στα σχολεία επικοινωνούν με το οικονομικό,
πολιτικό και εν γένει πολιτισμικό περιβάλλον που διαμορφώνεται γύρω τους.
Ακολουθούν μόνο τις επιβεβλημένες αδιέξοδες οδηγίες μιας εθνοκεντρικής παιδείας
που τυφλώνει τους περισσότερους και δημιουργεί έναν από τους χειρότερους μέσους
όρους στον κόσμο.Όλοι αυτοί, μικροί και μεγάλοι είναι ευνουχισμένοι πολίτες.
Εξαιτίας του λειτουργικού αναλφαβητισμού τους.
Και οι ξένες αλλά και η δική μας
δημοκρατία, αν δεν κάνουν κάτι μ΄αυτούς τους ανθρώπους, θα καταντήσουν
«οργουελικές»! Η επικράτηση της συναισθηματοκρατίας έναντι του ορθολογισμού, θα
παγιώσει σταδιακά την «σαδιστική» σχέση της εξουσίας με τον «πολίτη». Ο κακός
μέσος όρος των λειτουργικά αναλφάβητων θα δημιουργήσει τους σύγχρονους δούλους.
Και αναπόφευκτα θα καταλύσει και την κλασική μορφή της δημοκρατίας...»
(Απόσπασμα
άρθρου του Α.Ζαμπούκα από το liberal.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου