αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2019

Ενας αυτοκινητόδρομος... γεμάτος σανό


«Κάτω στην Κρήτη έχουν βγει τα μαχαίρια. Οχι κυριολεκτικώς, αλλά θα φθάσουν κι εκεί ως φαίνεται. Αιτία ο περίφημος Βόρειος Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), πολυσυζητημένο μελλοντικό έργο πάνω στο οποίο κτίζονται καριέρες στο νησί. Ο ΒΟΑΚ είναι το γεφύρι της Αρτας της Κρήτης. Ολημερίς τον χτίζουνε, το βράδυ γκρεμίζεται και το πρωί πάλι ξαναχτίζεται (που λέει ο λόγος). 

Το νησί έχει πάνω από μισό εκατομμύριο κατοίκους. Επίσης, εξυπηρετεί κάθε χρόνο περί τα πέντε εκατομμύρια τουρίστες. Ο σημερινός βόρειος οδικός άξονας Κίσσαμος – Χανιά –Ρέθυμνο – Ηράκλειο – Αγιος Νικόλαος – Σητεία που σηκώνει το βάρος όλου αυτού του πληθυσμού, είναι προδιαγραφών της δεκαετίας του ’70. Αν είσαι αισιόδοξος άντε του ’80, με τα μπαλώματα που έχουν γίνει κατά καιρούς. 

Πρόκειται για ένα οδικό αίσχος. Ο οδηγός που μπαίνει στο αυτοκίνητο από το Ηράκλειο και φτάνει στα Χανιά, κάνει τον σταυρό του που γλύτωσε ειδικά αν το αποτόλμησε νύχτα. Αγροτικά, ιδιωτικά, φορτηγά, λεωφορεία, τουριστικά οχήματα κάθε λογής και χιλιάδες ενοικιαζόμενα στριμώχνονται σε έναν δρόμο που έχει μια λωρίδα και μια ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, χωρίς διαχωριστική νησίδα. Οι προσπεράσεις είναι κίνδυνος θάνατος. 

Το αίτημα για έναν καινούργιο ΒΟΑΚ είναι από χρόνια ώριμο. Η ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού και παραλλήλως μια περιοχή με θηριώδη οικονομική ανάπτυξη όπως η Κρήτη, δεν γίνεται να εξυπηρετείται από ένα δρόμο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε πριν πενήντα χρόνια. 

Πέρασε ένα ΠΑΣΟΚ με παντοδυναμία στο νησί, ένας χανιώτης Πρωθυπουργός (Κωνσταντίνος Μητσοτάκης) και τρία ΕΣΠΑ, αλλά ο δρόμος δεν φτιάχτηκε όταν έπρεπε. Και φθάσαμε αισίως στο σήμερα. Oπως κάθε προηγούμενη κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ υποσχέθηκε να τον φτιάξει, εξάλλου η Κρήτη είναι το εκλογικό του κάστρο. Φυσικά, δεν υπήρχαν λεφτά για κάτι τέτοιο, όμως η κυβερνώσα Αριστερά δεν στέκεται σε τέτοιες λεπτομέρειες. 

Ο κ. Σπίρτζης λίγους μήνες πριν παραδώσει το υπουργείο του στον κ. Καραμανλή, έκανε μια προκήρυξη ενδιαφέροντος σε κατασκευαστικές εταιρείες για τον ΒΟΑΚ. Κάλεσε δηλαδή όσες εταιρείες θα ενδιαφέρονταν να μπουν σε ένα τέτοιο έργο να το δηλώσουν στο υπουργείο. Και στην συνέχεια βγήκε δημοσίως και ανακοίνωσε στους Κρητικούς ότι η κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ ξεκινά. 

Μάιος 2019. Σπίρτζης και Τσίπρας κάνουν ότι επιθεωρούν ένα έργο που δεν υπάρχει. Και η κοροϊδία κλιμακώθηκε όταν ο πρώην υπουργός υποσχέθηκε ότι μόνο οι τουρίστες θα πληρώνουν διόδια! Ούτε εξειδικευμένες μελέτες υπάρχουν, ούτε απαλλοτριώσεις έχουν γίνει, ούτε καν χάραξη υπάρχει στα συρτάρια του υπουργείου, αλλά το κυριότερο είναι ότι δεν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για το έργο. Λεπτομέρειες. 

Οι Κρητικοί έμαθαν ότι οι μπουλντόζες ήταν έτοιμες να ξεκινήσουν τις χωματουργικές εργασίες για τον πολυθρύλητο δρόμο, που όλοι οι υπόλοιποι δεν έφτιαξαν αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ τα κατάφερε. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε πει ότι ήταν ζήτημα τιμής για αυτόν να φτιαχτεί ο ΒΟΑΚ, στα πλαίσια και της εκστρατείας του να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία στην Κρήτη που είναι η κατάρα του νησιού. Βεβαίως, η στατιστική δείχνει ότι τα περισσότερα θανατηφόρα γίνονται στο επαρχιακό δίκτυο της Κρήτης, αλλά αυτό δεν αναιρεί ούτε την αναγκαιότητα του ΒΟΑΚ ούτε την αξία της πρωθυπουργικής δέσμευσης. 

Οταν ο κ. Καραμανλής και ο κ. Κεφαλογιάννης στο υπουργείο Μεταφορών έβαλαν κάτω τα δεδομένα που παρέλαβαν, κατάλαβαν ότι ήταν μπροστά σε ένα απόλυτο φιάσκο ή μάλλον μπροστά σε μια απροκάλυπτη κοροϊδία. Δεν υπήρχε καν έργο να συνεχιστεί, να ανασχεδιαστεί ή να αναμορφωθεί, όλα πρέπει να ξεκινήσουν από το μηδέν. Για πείσε όμως τους Κρητικούς που ήταν έτοιμοι να ακούσουν τους κινητήρες από τις μπουλντόζες, ότι ο Σπίρτζης τους δούλευε ψιλό γαζί. 

Ειδικά όταν ο ΣΥΡΙΖΑ έβγαλε επίσημη ανακοίνωση με την οποία κατηγορεί την κυβέρνηση ότι ακυρώνει έτοιμο έργο, με αποτέλεσμα να μείνει το νησί χωρίς δρόμο άλλα δέκα χρόνια! Και φτάνουμε τώρα στα μαχαίρια που αναφέρω στην εισαγωγή. Αφού δεν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, από κάπου πρέπει να βρεθούν τα χρήματα για να γίνει ο εθνικός δρόμος. 

Αυτά τα μεγάλα έργα χρηματοδοτούνται παγίως από συμπράξεις του δημοσίου και ιδιωτών, όμως οι Κρητικοί είναι ειδική ράτσα. Δεν θέλουν να πληρώνουν διόδια. Ούτε ως προπληρωμή όπως συνηθίζεται, ούτε στην συνέχεια για την χρήση του εθνικού δρόμου. Αυτοί απαιτούν και να γίνει ο δρόμος τώρα και να μην υπάρχουν διόδια, τελεία και παύλα. Και δίχως διόδια, ιδιώτης δεν προσέρχεται, διότι πώς θα πάρει τα λεφτά που θα επενδύσει;» 

                      (Απόσπασμα άρθρου του Δ. Ευθυμάκη από το protagon.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...