αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018

Ναι μεν , αλλά...


Και ενώ η πόλη μας ανακάλυψε τους πεζόδρομους τα τελευταία μόλις χρόνια,  τώρα δηλώνει έτοιμη να πεζοδρομηθεί ολόκληρη ή έστω η μισή! 

Κάτι τέτοιο προβλέπουν οι μελέτες του ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) που βρίσκονται σε εξέλιξη. Μια πόλη στην οποία ολόκληρη σχεδόν η κυκλοφορία διοχετεύεται στον ένα και μοναδικό βασικό άξονα (Δωδώνης- Αβέρωφ-Λίμνη) θα πεζοδρομήσει, κατά τα προτεινόμενα, ολόκληρη την Αβέρωφ!  Επίσης, θα πεζοδρομηθεί -λέει- και όλη παραλίμνια περιοχή από τη Μαβίλη μέχρι τη Βογιάννου!  Εδώ δεν μπορούν να  επιβάλουν  την απαγόρευση εισόδου  των -γιγάντιων πια-  λεωφορείων στο κέντρο και το παρκάρισμά τους στη Δ. Φιλοσόφου…

Αμ το άλλο; Θα κλείσουν τη μια λωρίδα της Λ. Παπούλια (ακτής Μιαούλη) και θα κάνουν τη λεωφόρο, δρόμο μονής κατεύθυνσης. Τη στιγμή που δεν είναι σε θέση να φτιάξουν ούτε έναν κυκλικό κόμβο εκεί στο παλιό Πολυκλαδικό που γίνεται καθημερινά το «έλα να δεις» θα σχεδιάσουν λέει ακτινωτές διαδρομές σε όλο τον αστικό ιστό. Τη στιγμή που δεν είναι σε θέση να τοποθετήσουν κάποια κολωνάκια  στην αρχή της Δωδώνης και οι πεζοί περπατούν ανάμεσα από αυτοκίνητα ή στον δρόμο … αλλά είπαμε εκεί δεν είναι παραλίμνια.

Και πώς θα γίνει δηλαδή η Αβέρωφ  "ήπιας κυκλοφορίας"; Θα δέχεται συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων; Και τα υπόλοιπα; Από τους στενούς ή  ανύπαρκτους παράδρομους; Εκτός κι αν λύσει το πρόβλημα η πλωτή σύνδεση με Πέραμα, Λογγάδες, Κατσικά που σχεδιάζεται επίσης  (για ποιους άραγε επιβάτες;)

Ολα φυσικά συνδέονται με τη νέα πλατεία  (εκείνη τη μαύρη με τη γούρνα στη μέση) που θα είναι επίσης «ήπιας κυκλοφορίας» και θα σε βάζει στο Mood προς το …ανύπαρκτο μεγάλο δημοτικό πάρκινγκ (εκτός κι αν εννοούν το σημερινό που είναι ήδη γεμάτο). Οι κάδοι, αλήθεια, των σκουπιδιών δεν μας είπαν, πως θα αδειάζουν; Η θα μένουν όπως τώρα, στη γνωστή συνταγή με τα σκουπίδια χύμα απέξω;    

Και για να’ χουμε καλό ρώτημα. Πού είναι τα μεγάλα πάρκινγκ που θα σηκώσουν το βάρος της κυκλοφορίας; Πού είναι η τακτική αστική συγκοινωνία για να αποφορτίσει τη χρήση των ΙΧ;΄ Πού είναι οι διανοίξεις δρόμων; Εδώ υπάρχουν ακόμη χωματόδρομοι κανονικοί εντός του αστικού ιστού. Πού είναι η προέκταση της Γεννηματά για την οποία μιλούν χρόνια τώρα;

Ας έχουν όμως υπόψη τους οι ιθύνοντες πως ό,τι γίνεται δύσκολα …ξεγίνεται και πως πολλές μελέτες ως τώρα πήγαν άπατες -κατά τη λαϊκή έκφραση- όταν δοκιμάστηκαν στην πράξη. Γι΄αυτό  ό,τι αποφασιστεί  πρέπει πρώτα να εφαρμοστεί πιλοτικά και σε πραγματικές συνθήκες και μόνο αν αποδείξει τη χρησιμότητά του να εφαρμοστεί οριστικά.
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...