αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2018

Η εκπαιδευτική αξία... του μορίου


«Η σχέση μορίων με την τεκνοποιία δεν είναι τίποτε παράδοξο. Διά του μορίου επιτυγχάνεται η τεκνοποιία και στον άνθρωπο και στα λοιπά ήδη του ζωικού βασιλείου, με ορισμένες θλιβερές εξαιρέσεις, όπως οι αμοιβάδες και οι διάφοροι ερμαφρόδιτοι οργανισμοί. Ο άνθρωπος κατά τούτο διαφέρει από τον γάτο. Εχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί την αξία των μορίων όχι μόνον νιαουρίζοντας στα κεραμίδια –μεταφορική εικόνα– αλλά και αναγνωρίζοντας την κοινωνική τους αξία. 

Ενώ ο γάτος απαλλάσσεται από την ευθύνη του μορίου του μόλις ικανοποιήσει τις ανάγκες της φύσης του, ο άνθρωπος την αναλαμβάνει εις το διηνεκές. Κι έτσι το μόριό του φέρνει μόρια. Μόρια για να διορισθεί ως εκπαιδευτικός, για παράδειγμα, κατά τον κ. Γαβρόγλου. Διότι, όπως διάβασα στο χθεσινό ρεπορτάζ στην «Κ», στα κοινωνικά κριτήρια που συνεισφέρουν στην κατάθεση μορίων για όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να συνεισφέρουν στο θαύμα της δημόσιας εκπαίδευσης είναι και ο αριθμός των τέκνων.

Τα πράγματα δεν είναι ποτέ τόσο απλά όσο εκ πρώτης όψεως φαίνονται. Κατ’ αρχάς κάποιος που μεγαλώνει παιδί ξέρει καλύτερα τις ανάγκες της νεαρής ηλικίας, τα «θέλω» της, ως εκ τούτου η παρουσία του στην τάξη θα αποβεί λυσιτελέστερη. Ξέρει πώς να μιλήσει στα παιδιά. Ξέρει να διαβάσει τα ματάκια τους. Φαντασθείτε λοιπόν κάποιον πατέρα ή μητέρα που δεν περιορίστηκε στο ένα παιδί, αλλά έχει φροντίσει να αποκτήσει και δύο και τρία και τέσσερα παιδιά, όπως εύχεται η Μελίνα στα «Παιδιά του Πειραιά». 

Και αυτό το έχει προβλέψει ο σοφός νομοθέτης. Κάθε παιδί και μόριο – στην κυριολεξία εδώ που τα λέμε. Αφού, όσο περισσότερα παιδιά έχεις φέρει στον κόσμο τούτο, τόσο περισσότερο καταλαβαίνεις τις ανάγκες τους για μόρφωση.Υπάρχουν κι άλλα, πτυχές που μόνον ένας άνθρωπος σαν τον Γαβρόγλου, σώφρων και πονηρός, μπορεί να συλλάβει. 

Η τεκνοποιία δηλοί ωριμότητα. Ενα νέο παιδί που μόλις έχει αποφοιτήσει πόσα παιδιά μπορεί να έχει; Ετσι αποφεύγεται η κατάληψη θέσεων εκπαιδευτικών από άπειρους νέους. Αυτοί ας φύγουν να πάνε αλλού, να κάνουν παιδιά και μετά βλέπουμε. Θα ήταν άδικο εκ μέρους μου να μην λάβω υπ’ όψιν ότι τα μόρια του κ. Γαβρόγλου δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν τα επιστημονικά κριτήρια. 

Οπως διάβασα, αρκετοί έχουν φροντίσει να αποκτήσουν μεταπτυχιακά διπλώματα δι’ αλληλογραφίας, ώστε να αντισταθμίσουν την έλλειψη τέκνων και την αδράνεια των μορίων τους. Μόρια προσφέρει και η προϋπηρεσία.Το μόνο που δεν προσφέρει μόρια είναι η αξιολόγηση, αυτή που κάπως εξασφάλιζε ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Ομως όταν πέφτουν τα μόρια βροχή, τι να την κάνεις την αξιολόγηση, τον έλεγχο των γνώσεών σου και της επάρκειάς σου;»

                         (Αρθρο του Τ. Θεοδωρόπουλου από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...