«Ακόμη και οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν υπολήπτονται το Δημόσιο
και την ποιότητα των υπηρεσιών του.Το Ευρωβαρόμετρο ερευνά σε τακτά χρονικά
διαστήματα κατά πόσο οι πολίτες είναι ευχαριστημένοι από την ποιότητα των
υπηρεσιών του Δημοσίου στις διάφορες χώρες. Οπως παρατηρούμε, το 84% των
ελλήνων πολιτών δεν είναι ευχαριστημένοι από την ποιότητα των δημόσιων
υπηρεσιών.
Είναι αξιοσημείωτο ότι αυτή η θλιβερή εικόνα είναι η χειρότερη όχι
μόνο στην ΕΕ αλλά και στις βαλκανικές χώρες. Οι αλβανοί πολίτες, π.χ., είναι
ευχαριστημένοι στην πλειοψηφία τους με την ποιότητα των υπηρεσιών που τους
παρέχονται.Οι καλύτερες υπηρεσίες στην ΕΕ δίνονται από την Ολλανδία με το 93%
των κατοίκων να δηλώνει ικανοποιημένο, το Λουξεμβούργο με ποσοστό ικανοποίησης
89%, τη Φιλανδία με 86%, την Αυστρία με 82% και τη Γερμανία με 74%.
Οπως εύκολα
παρατηρούμε, η Ελλάδα όχι μόνο είναι στην τελευταία θέση στην ΕΕ αλλά και με
μεγάλη διαφορά από τις υπόλοιπες τελευταίες. Είμαστε η χειρότερη χώρα όχι μόνο
στην ΕΕ αλλά και στα Βαλκάνια.Η πλειοψηφία των τούρκων πολιτών εμπιστεύεται την
τουρκική διοίκηση.Οι τρεις πρωταθλητές ωστόσο σε επίπεδο ΕΕ είναι το
Λουξεμβούργο (84% εμπιστεύονται τη διοίκησή τους), η Δανία (74%) και η Φιλανδία
(73%).Το ερώτημα είναι πώς, με τόση κακή διοίκηση, η συζήτηση π ου γίνεται δεν
είναι πώς θα βελτιωθούν οι υπηρεσίες στον πολίτη αλλά αν θα προστατεύσουμε το
(κακό) Δημόσιο.
Δεν συζητάμε για την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών αλλά γα
τους υπαλλήλους. Αλλωστε όπως είπαμε ακόμη και οι δημόσιοι υπάλληλοι που έλαβαν
μέρος σε αυτή την έρευνα πρέπει να συμφωνούν με τα αποτελέσματα. Το ερώτημα είναι γιατί η βελτίωση των
κάκιστων επιδόσεων του Δημοσίου δεν γίνεται κεντρικό θέμα πολιτικής
αντιπαράθεσης.
Γιατί η απλοποίηση των
διαδικασιών, η αυτοματοποίηση ων
πιστοποιητικών (το να πρέπει να φέρεις στο Δημόσιο ένα χαρτί από μια άλλη
δημόσια υπηρεσία), η ευγένεια και η
ευπρέπεια στις συναλλαγές, ο σεβασμός
στον πολίτη... δεν γίνεται πολιτικό πρόγραμμα;
Γιατί τα ίδια τα συνδικάτα δεν
προσπαθούν να προστατεύσουν τη χαμένη τιμή της δημόσιας διοίκησης.Γιατί η
αξιολόγηση είναι ένα ταμπού; Γιατί αντί να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τις
υπηρεσίες, το βασικό αίτημα είναι η προστασία των υπαλλήλων;Είναι άραγε
αντίθετα πράγματα η προστασία των υπαλλήλων και η βελτίωση των υπηρεσιών;
Γιατί τέλος κανείς δεν μιλά για την εξυπηρέτηση των πολιτών
αλλά όλοι μιλούν για την προστασία των υπαλλήλων.Οι υπάλληλοι όπως και οι πολίτες έχουν μεν
δικαιώματα αλλά έχουν και υποχρεώσεις. Και με αυτά δεν ασχολείται κανείς. Θα
ζήσουμε άραγε τη στιγμή που θα πάρει κάποιος τηλέφωνο μια υπηρεσία του Δημοσίου
και θα ακούσει αυτό που όλες οι ιδιωτικές κάνουν; Λέγομαι τάδε. Πώς μπορώ να
σας εξυπηρετήσω; Εφ όσον γίνεται στον ιδιωτικό τομέα, γιατί να μη γίνει και στο
Δημόσιο;»
(Α. Παπακώστας - protagon.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου