αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Μέχρι το βήμα... δύο



«Καθαρίζουν την επιφάνεια της θάλασσας και δεν ασχολούνται με το πετρέλαιο που «κολλάει» στον βυθό, με αποτέλεσμα αυτό να επανέρχεται συνεχώς, καταγγέλλει σχεδόν δέκα μέρες μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» που γέμισε πετρέλαιο την Σαλαμίνα και το παραλιακό μέτωπο της Αττικής στον Σαρωνικό, ο  διευθυντής της οργάνωσης «Αρχιπέλαγος» Θοδωρής Τσιμπίδης.

«Το πετρέλαιο είναι δύσκολο υλικό, σύνθετο με 3.000 στοιχεία. Όταν έρχεται σε επαφή με το νερό κάποια υλικά φτάνουν στην επιφάνεια, κάποια άλλα βυθίζονται και ένα μέρος ενσωματώνεται στο νερό», δήλωσε ο κ. Τσιμπίδης μιλώντας στον Real FM και προειδοποιώντας πως «αυτό που θα κατακαθίσει στο βυθό θα μείνει χρόνια, αν δεν πάρουμε μέτρα. Σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία, μένει 25 χρόνια σκεπάζοντας το ίζημα της θάλασσας και το νεκρώνει»!

Ο ίδιος τονίζει ότι «υπάρχει τρόπος να καθαριστεί, αλλά πρέπει να γίνει γρήγορα» υπογραμμίζοντας, ωστόσο, πως «δεν νομίζω ότι ασχολείται κανείς με αυτό. Καθαρίζουν τις ακτές από το πετρέλαιο και το βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους.

Οι κρατικοί φορείς είναι ανύπαρκτοι. Όταν έγινε το ναυάγιο έτρεχαν να κάνουν συμβάσεις με τις εταιρείες. Υπάρχουν τρόποι να καθαριστεί ο βυθός, πρέπει να φέρουν σύγχρονες τεχνολογίες που έχουν λίγα κράτη και να εντοπίσουν την μόλυνση για να καθαριστεί άμεσα, πριν το πετρέλαιο κατακαθίσει πάνω στο ίζημα του βυθού».

Εν τω μεταξύ, όπως αποκαλύφθηκε μόλις χθες, δέκα μέρες μετά το ναυάγιο, οι αρμόδιοι έστειλαν και πλοίο χωρίς πιστοποιητικά να κάνει απάντληση πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο!Την ίδια ώρα και ενώ οι πληγές του Σαρωνικού κακοφορμίζουν και πυορροούν εξαιτίας της τεραάστιας οικολογικής καταστροφής από την πετρελαιοκηλίδα, το κενό στη νομοθεσία για τις αντιρρυπαντικές εταιρείες παραμένει. Το νομικό πλαίσιο έχει ρήγματα με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν προϋποθέσεις για τη λειτουργία των εταιρειών.

Με ανοιχτή επιστολή του προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ο Δημήτρης Διαμαντίδης μέλος του τομέα επικοινωνίας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και συντονιστής ναυτιλίας στο Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών  έρχεται να δώσει μία άλλη πτυχή στο ζήτημα της οικολογικής ρύπανσης του Σαρωνικού.Όπως υποστηρίζει ο ίδιος κατά τις τεχνικές εργασίες καθαρισμού φαίνεται να μην χρησιμοποιήθηκαν όλα τα μέσα προκειμένου να απορρυπανθούν οι ακτές. Αναλυτικά η επιστολή του Δημήτρη Διαμαντίδη:

«Ακούγοντας τον υπ. Ναυτιλίας να δηλώνει ‘’δεν ρίξαμε ούτε 1 κιλό χημικά στη θάλασσα’’  οφείλω να παραθέσω τα παρακάτω για να ενημερωθεί και ο κόσμος.Με βάση τις εταιρείες καθαρισμού τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για τον περιορισμό της ρύπανσης είναι τα εξής:

1) Εντοπίζεται το μέγεθος και το είδος της πετρελαιοκηλίδας

2) Τοποθετείται προστατευτικό δίχτυ

3) Χρησιμοποιούνται όλα τα απορροφητικά μέσα που έχουμε στη διάθεση μας

4) Κατόπιν, και αφού εξαντλήσουμε όλα τα απορροφητικά μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, ψεκάζουμε την απαιτούμενη ποσότητα του διασκορπιστικού προϊόντος με τον κατάλληλο εξοπλισμό πάνω από την πετρελαιοκηλίδα.

5) Περιμένουμε μερικά λεπτά μέχρι να λάβει χώρα η γαλακτωματοποίηση της κηλίδας

Με λίγα λόγια από τα συμφραζόμενα του Υπουργού, καταλαβαίνω ότι η διαδικασία έφτασε ως το βήμα 2 . Δηλαδή συμπεραίνουμε πως το μόνο που έκαναν ήταν να εντοπίσουν την πετρελαιοκηλίδα και να τοποθετήσουν το προστατευτικό δίχτυ. Τίποτα άλλο».

                                                                               (Πρώτο Θέμα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...