«Υπήρχαν σωστοί επαγγελματίες οδηγοί που σέβονταν τον πελάτη,
αλλά ήταν δύσκολο να τους πετύχεις.Υπήρχαν καθαρά και φροντισμένα ταξί, αλλά
χρειαζόσουν τύχη για να μπεις σε αυτά.Ο κανόνας ήταν οι αγενείς οδηγοί, που δεν
έδειχναν κανένα σεβασμό στον πελάτη και οδηγούσαν παρατημένα ή βρώμικα ταξί.Οι
πελάτες των ταξί, αν και πλήρωναν κανονικά την ταρίφα, ήταν υποχρεωμένοι να
ανέχονται κακές υπηρεσίες και συχνά γίνονταν όμηροι των ταξιτζήδων. Οι πολλαπλές μισθώσεις, οι υπερβολικές
χρεώσεις, ο καπνός, η ενοχλητική μουσική, οι βρισιές και η αγένεια είχαν γίνει
μέρος της καθημερινότητας των επιβατών.
▶
Μια εφαρμογή άλλαξε προς το καλύτερο τα τελευταία χρόνια τον κλάδο των ταξί. Είναι εντυπωσιακό ότι όλα αυτά που με πολλή τύχη θα έβρισκες παλιά, τώρα τα πετυχαίνεις πανεύκολα διαλέγοντας ταξί από το
κινητό σου. Γιατί τώρα έχεις δύο δυνατότητες που δεν είχες πριν: την επιλογή
και την αξιολόγηση.
▶
Τώρα, όχι μόνο βρίσκεις πανεύκολα ταξί, αλλά μπορείς να διαλέξεις ένα από τα ταξί που βρίσκονται κοντά σου βασιζόμενος στις αξιολογήσεις προηγούμενων επιβατών.
Έτσι δεν είσαι πλέον υποχρεωμένος να πάρεις ταξί στα τυφλά και ο οδηγός έχει
κάθε λόγο να θέλει να μείνει ικανοποιημένος ο επιβάτης.
▶
Ρώτησα αρκετούς ταξιτζήδες, που έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα, για την εμπειρία τους και όλοι απάντησαν ότι είναι πολύ
ευχαριστημένοι, γιατί αισθάνονται ασφαλείς γνωρίζοντας την ταυτότητα του πελάτη
και γιατί το ποσοστό που τους κρατάει η εταιρεία το υπερκαλύπτουν από την
αύξηση των δρομολογίων. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι όλοι τους ήταν ευγενικοί
και τα αυτοκίνητά τους βρίσκονταν σε άριστη κατάσταση και επομένως θα
αποσπούσαν υψηλή βαθμολογία, η οποία θα τους έφερνε και αρκετούς νέους πελάτες.
▶
Αφού είναι ευχαριστημένοι και οι χρήστες της υπηρεσίας –αλλιώς θα σταματούσαν να τη χρησιμοποιούν– και οι
ταξιτζήδες που έχουν ενταχθεί σε αυτή, τότε ποιoν ενοχλεί η συγκεκριμένη
εφαρμογή;
▶
Ενοχλεί τους ταξιτζήδες εκείνους που έχουν συνηθίσει να μην αξιολογούνται και να μην επιλέγονται, αλλά ο πελάτης να μπαίνει υποχρεωτικά στο ταξί τους, μη έχοντας άλλη
επιλογή. Με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων στρέφεται
κατά του επικεφαλής της Beat Νίκου Δρανδάκη (στην ανακοίνωση τον αναφέρουν ως
Δανδράκη), αναφέροντας ότι «πλούτισε από τον ιδρώτα των ταξιτζήδων που τους
έβαλε σε κοινή θέα για να επιλέγει ο πελάτης, όπως γίνεται με τις πόρνες στις
βιτρίνες στα Red Lighths στο Άμστερνταμ».
▶
Οι αντιδράσεις των βολεμένων με την ανεξέλεγκτη και προσοδοφόρα εξουσία τους δεν θα μας απασχολούσαν αν δεν καθόριζαν την κυβερνητική πολιτική. Σε δημοσιεύματα, μετά τη συνάντηση του
προέδρου των ιδιοκτητών ταξί Θύμιου Λυμπερόπουλου με τον Αλέξη Τσίπρα στο
Μέγαρο Μαξίμου, αναφέρεται (www.capital.gr) ότι θα απαγορευτεί με νόμο η
λειτουργία διαδικτυακών εφαρμογών για ταξί, που δεν θα ανήκουν σε συνεταιριστικές
εταιρίες οδηγών ταξί. Στόχος είναι να αφαιρεθεί η δυνατότητα επιλογής και
αξιολόγησης των ταξί μέσα από τις ανεξάρτητες πλατφόρμες.
▶
Έτσι θα επιβραβευτούν οι κακοί ταξιτζήδες και οι επιβάτες θα εξαρτώνται ξανά από τις διαθέσεις τους. Η δύναμη των συντεχνιών
στηρίζεται στην ικανότητά τους να συναλλάσσονται με την πολιτική εξουσία. Οι
ταξιτζήδες και οι οικογένειές τους έχουν υπολογίσιμο αριθμό ψήφων για την
κυβέρνηση, που ελπίζει στην υποστήριξή τους αν τους κάνει τα χατίρια. Οι
επιβάτες, αν και περισσότεροι, είναι αδύναμοι επειδή δεν συγκροτούν ομάδα
κοινού συμφέροντος και δεν ψηφίζουν με κριτήριο τι συμβαίνει με τα ταξί.
▶
Η κυβέρνηση είναι με τους ταξιτζήδες που θέλουν τον πελάτη όμηρο και όχι με εκείνους που προσπαθούν να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες. Όσο για τους επιβάτες, θα
αφεθούν στα βάσανα, τα οποία υπομένουν καθημερινά για χάρη των συντεχνιών, που
στις συγκοινωνίες είναι πολλές και κακομαθημένες».
(Άρθρο
του Σπ.Βλέτσα από την ΑΤhensvoice.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου