αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Τετάρτη 19 Ιουλίου 2017

Κατάσταση Ιονέσκο...



«Ηταν μια πολιτική τραγωδία –σε κάποιους θύμιζε Ιονέσκο ή βιτριολικό Αριστοφάνη βέβαια-  αυτό που συνέβη την Πέμπτη στη Βουλή κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα πνευματικά δικαιώματα. Μια συζήτηση με ακατάληπτες αποφάσεις και δηλώσεις, πισωγυρίσματα, με άρθρα που έμπαιναν και έβγαιναν στο νομοσχέδιο εν ριπή οφθαλμού λες και ήταν φειγ βολάν, με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στα κάγκελα,  βουλευτές της ΝΔ να μιλούν για μνημείο σκανδάλων και διχασμένη την κοινότητα των δημιουργών. 

Α ναι, ακόμα και ο ΣΕΒ βρέθηκε αιφνιδιασμένος να προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα μετά από την παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού στον χώρο της τεχνολογίας και της καινοτομίας με μια ρύθμιση που επηρεάζει άμεσα την αγορά.

Οσο μελετημένη –εξαντλητικά, με έρευνα, γνώσεις, στέρεη σκέψη- είναι η Λυδία Κονιόρδου στο θέατρο, άλλο τόσο απροετοίμαστη, εκτεθειμένη, μόνη τελικά (αρκεί να δει κανείς την εικόνα της στα άδεια έδρανα) βρέθηκε η υπουργός χθες. Το περιβόητο νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα ψηφίστηκε τελικά αφού πρώτα αποσύρθηκαν τρία (3) ολόκληρα άρθρα, με τον Νίκο Φίλη να απειλεί να καταψηφίσει, τον Νίκο Ξυδάκη να προσπαθεί να ρίξει τους τόνους, το Μαξίμου να συνοφρυώνεται για το άρθρο 65 και τον Νίκο Παππά για το άρθρο 61. Αναρωτιέται κανείς ποια είναι η ομάδα που προετοίμασε το νομοσχέδιο και πήρε πάνω του την ευθύνη για την εικόνα της υπουργού στη Βουλή [...]

Απέσυρε τρία άρθρα μέσα σε δύο ώρες! Το 61 που αφορά την υποχρέωση των παραγωγών να καταθέτουν αντίγραφο των κινηματογραφικών έργων στην Ελληνική Ταινιοθήκη, αφού σύμφωνα με πληροφορίες είχε άγνοια για αυτό ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς. Και κυρίως το πολύκροτο 67 που προέβλεπε ότι δεν απαιτείται η έκδοση υπουργικής απόφασης σε περίπτωση υλοποίησης έργου σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων, με συμβαλλόμενο μέρος το υπουργείο Πολιτισμού. Ουσιαστικά έτσι θα κατέληγε το θέμα σε επίπεδο υπογραφής γενικού γραμματέα και δεν θα χρειαζόταν η παρέμβαση του ΚΑΣ! 

Οργισμένη ήταν η παρέμβαση του Νίκου Φίλη που απείλησε ότι θα καταψηφίσει το συγκεκριμένο άρθρο, ενώ βουλευτές της ΝΔ και αρχαιολόγοι επεσήμαναν ότι η εφαρμογή του θα οδηγούσε σε τροποποίηση του αρχαιολογικού νόμου. Αναλογιστείτε πόσοι φορείς, σωματεία, δήμοι ή περιφέρειες θα μπορούσαν ελεύθερα να συνάπτουν συμφωνίες για έργα σε αρχαιολογικούς χώρους χωρίς να περάσουν από το άγρυπνο μάτι και την αυστηρή κρίση του ΚΑΣ.

Πηγές στη Βουλή έλεγαν χθες ότι το συγκεκριμένο θέμα έφτασε ακόμα και στο Μέγαρο Μαξίμου, ενώ οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας άρχισαν να συλλέγουν υπογραφές για να γίνει ονομαστική ψηφοφορία. Και όλα αυτά συνέβαιναν σε ζωντανή σύνδεση από το κανάλι της Βουλής όπου βλέπαμε την υπουργό να αραδιάζει διατάξεις, άρθρα και στη συνέχεια να τα αποσύρει. 

Μια κατάσταση Ιονέσκο με τους βουλευτές να αδυνατούν να βγάλουν άκρη. Κορυφαία η απόφασή της να αυξήσει το νέο χαράτσι που επιβάλει το νομοσχέδιο σε κινητά και ταμπλέτες από το 1% που προέβλεπε το άρθρο 55 στο 2% αιφνιδιάζοντας την αγορά. Και μιας και είμαστε σε περίοδο εκπτώσεων, λίγο αργότερα αποφάσισε να το αφήσει στο 2% το ειδικό τέλος αλλά να το εφαρμόσει μόνο στις ταμπλέτες. Είχε και θρίλερ δηλαδή η συνεδρίαση.

Σε κάθε της εμφάνιση –συνεντεύξεις Τύπου, εγκαίνια- παρατηρώ πώς η Λυδία Κονιόρδου διαβάζει τις σημειώσεις της. Εχει πάντα μαζί της το μεγάλο μαύρο ντοσιέ από το οποίο ανασύρει έγγραφα, κείμενα. Φαίνεται πως θέλει να είναι έτοιμη για όλα, να έχει απαντήσεις. Κι όμως την Τετάρτη βρέθηκε αυτή, η κορυφαία τραγωδός που η εικόνα της στην σκηνή είναι καθηλωτική, να ιδροκοπά και να κομπιάζει, ακόμα και να τινάζει κάθε όσο τον γιακά της. 

Μια φιγούρα σχεδόν αριστοφανική φιγούρα. Ανέτοιμη. Χωρίς το πλέγμα συνεργατών που θα την προστάτευαν και θα την στήριζαν. Οσα ακολουθήσουν από αύριο στον χώρο των εκδόσεων και της μουσικής δεν θα είναι λίγα, ούτε ευχάριστα. Και θα βρουν την υπουργό ήδη λαβωμένη».

                 (Απόσπασμα άρθρου της Κ.Ανέστη από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...