«Ανάστατοι οι γονείς από τη βίαιη ανατροπή του οικογενειακού
προγραμματισμού - Οι νηπιαγωγοί καταγγέλλουν επαναφορά της ιδέας των παιδικών
κέντρων.
Σε πλήρη αποδόμηση του συστήματος εκπαίδευσης φέρνει το σχέδιο
του υπουργείου Παιδείας που φέρνει τα «πάνω-κάτω» σε όλες τις βαθμίδες της
εκπαίδευσης. Ο προγραμματισμός του υπουργείου προβλέπει ότι οι προτάσεις θα
οριστικοποιηθούν μέσα στο μήνα
προκειμένου να εφαρμοσθούν από Σεπτέμβριο, με τη νέα σχολική χρονιά.
Σοκαρισμένοι οι γονείς χιλιάδων μαθητών εκφράζουν αγωνιώδη
ερωτηματικά τόσο για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας - καθώς από το
δημοτικό «κόβονται» ώρες αγγλικών και πληροφορικής - αλλά και για το ποιος θα
παίρνει τους μαθητές στη 1.15 που θα σχολά το σύνολο των τάξεων του δημοτικού.
Επιπλέον «πονοκέφαλο» προκαλεί η κατάργηση της πρωινής ζώνης (7-8) που σημαίνει ότι όποιος εργάζεται
θα πρέπει - αν δεν πληρώσει άνθρωπο για τις μεταφορές - ή να παίρνει το παιδί στη
δουλειά ή να εργάζεται μεταξύ 8-1.
Ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, προκειμένου να καλύψει τα
κενά εκπαιδευτικών σε γυμνάσια-λύκεια για την ερχόμενη σχολική χρονιά - καθώς
έχουν έχουν φύγει από τη δημόσια
εκπαίδευση περίπου 30.000 εκπαιδευτικοί - καταργεί τα ολοήμερα σχολεία όπως τα
γνωρίζουμε ως σήμερα. Ολες οι τάξεις του δημοτικού θα σχολούν στη 1.15 δηλαδή
θα «χάνονται» πέντε ώρες από κάθε τάξη
σε μαθήματα, όπως τα αγγλικά, η περιβαλλοντική αγωγή, το θεατρικό παιχνίδι, η
πληροφορική. Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων θα «καλύψουν» τάξεις στα γυμνάσια
ώστε να μην φανούν τα κενά. Προκειμένου να λειτουργήσουν ολοήμερα τμήματα έως
τις 4 με δύο ώρες μελέτη και μία απασχόλησης θα πρέπει 14 παιδιά να συμφωνήσουν
ενώ παράλληλα πρέπει και δύο γονείς να
αποδεικνύουν ότι εργάζονται[...]
Την ίδια ώρα και ενώ ο υπουργός δηλώνει ότι θα προωθήσει την
υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, αναστάτωση επικρατεί και στους νηπιαγωγούς
με τη διάταξη του υπουργείου που οδηγεί σε κατάργηση εκατοντάδων νηπιαγωγείων
σε όλη τη χώρα, καθώς ορίζει ότι πλέον θα αντιστοιχεί ένας νηπιαγωγός σε 14
νήπια (από τα επτά που ίσχυε ως σήμερα)[...]
Η εκτίμηση του Συντονιστικού Νηπιαγωγών είναι ότι υπάρχει
πολιτική στόχευση πίσω από την εμμονή του Υπουργείου για θεσμούς –φαντάσματα
του παρελθόντος όπως τα παιδικά κέντρα. Είναι πιθανό να σχεδιάζεται η ένταξη σε
προγράμματα ΕΣΠΑ των δημοσίων Νηπιαγωγείων (voucher κ.ά.) αλλά και η εκχώρηση των
δομών εκπαίδευσης των Νηπιαγωγείων σε ιδιοκτήτες παιδικών σταθμών που θα φέρουν
την επωνυμία παιδικά κέντρα.
Τέσσερα χρόνια στο Γυμνάσιο-δύο στο Λύκειο
Σε ό,τι αφορά στις αλλαγές στη δομή του σχολείου μια από τις
βασικές νέες προτάσεις αφορά την φοίτηση για τέσσερα χρόνια στο γυμνάσιο και
δύο στο λύκειο. Με αυτό το σύστημα το υπουργείο θεωρεί ότι θα εξασφαλιστεί ένας
κορμός εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο θα γίνει περισσότερο ερευνητικό
με δυνατότητα επιλογής ομάδων μαθημάτων. Στην ουσία πάντως αφορά στη μείωση του
χρόνου σπουδών στο λύκειο.
Σε ό,τι αφορά στο εξεταστικό σύστημα ο επικεφαλής της
επιτροπής Αντώνης Λιάκος είναι
υπέρμαχος της ελεύθερης πρόσβασης σε
τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις
προσφερόμενες θέσεις».
(Ισμήνη Χαραλαμπομπούλου- "Protothema")
«Με
στόχο να τοποθετήσουν συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ και «ημετέρους», «ξήλωσαν» την
πλειονότητα των μελών της περυσινής Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ),
παραβαίνοντας τον όρο της μερικής ανανέωσης που ετηρείτο εδώ και δεκαετίες,
ώστε η εμπειρία των παλιών να είναι το εχέγγυο για ομαλές εξετάσεις».
(ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου