«Ήμουν φοιτητής στην Γερμανία, όταν η Volkswagen αγόραζε τον ανταγωνισμό της στην Ευρώπη, την Skoda και την SEAT. Τα αυτοκίνητα που κατασκεύαζαν τότε όλοι αυτοί μαζί, ήταν περίπου παρόμοια. Αυτοκίνητα πόλης, με πέμπτη πόρτα πίσω σε διάφορες διαστάσεις (δεν θα αναλύσω τώρα όλα τα μοντέλα). Την ίδια στιγμή η φολκσβάγκεν, μία εταιρεία που είχε τα δύο πιο πουλημένα αυτοκίνητα στον κόσμο (το σκαθάρι και το Golf), δεν είχε ένα όμορφο καμπριολέ. Δεν είχε επίσης, ούτε ένα SUV. Τα πρώτα SUV πόλης που κυκλοφόρησαν ήταν το RAV από την Toyota και το CRV της Honda.
Μετά, για την ιστορία, να θυμίσω ότι σχεδόν όλες οι εταιρείες έφτιαξαν τέτοιου είδους οχήματα (η BMW, η Porsche, η Mercedes, η AUDI, για να ονονατισω μερικές… μέχρι και η AlfaRomeo). Σύρθηκαν δηλαδή από τις εξελίξεις και τον ανταγωνισμό.
Είχαν λοιπόν οι φίλοι Γερμανοί επικρατήσει στην αγορά, τα εργοστάσια πουλούσαν τα αυτοκινητάκια τους αγόγγυστα και κοίταζαν πως θα μειώσουν κόστη, κάνοντας από-καθετοποίηση. Δηλαδή έσπαγαν τις εταιρείες, μοίραζαν δουλειά σε προμηθευτές, έφτιαχναν το ίδιο στοιχείο για περισσότερους κατασκευαστές κλπ. Έκατσαν για πολλά χρόνια στις δάφνες τους και έγιναν μαλθακοί. Και συγκεκριμένα η Volkswagen και απατεώνες…
Τα τελευταία χρόνια όμως, η προσπάθεια που έγινε για να εξηλεκτριστούν τα ΙΧ, ξεκίνησε και πάλι εκτός Ευρώπης. Βλέπετε, όταν ζητάς καινοτομία, αυτή σχεδόν ποτέ δε συμβαίνει από κάποιον ο οποίος όταν την εφαρμόζει, καταστρέφεται! Είναι περίπου σαν να ζητάς από εταιρείες που παρασκευάζουν ινσουλίνη να ανακαλύψουν την θεραπεία του διαβήτη!
Δεν είναι καθόλου τυχαίο λοιπόν, ότι οι δύο εταιρείες που πουλούν σήμερα τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στον κόσμο, δεν είχαν κατασκευάσει στο παρελθόν κανένα αυτοκίνητο (η Tesla και η BYD). Λίγο το γεγονός ότι η Tesla άνοιξε σχεδόν αμέσως όλη την τεχνολογία της (την έκανε open source) προς τρίτους και το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές εταιρίες χλεύαζαν αυτές τις προσπάθειες (καθώς υπήρξε άλλη αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων που ναυάγησε - η RIVIAN), και δεν έπαιρναν στα σοβαρά τον Μασκ και τελικά έχασαν το τρένο!
Σήμερα παρακαλάνε την ευρωπαΐκή ένωση να ορθώσει δασμούς, να εγκαταλείψει το σχέδιο εξηλεκτρισμού και τις αυστηρές προδιαγραφές καυσαερίων, ώστε να περισώσουν θέσεις εργασίας στα απηρχαιωμένα εργοστάσιά τους!
Από την άλλη πλευρά του πλανήτη, στην Κίνα, γίνεται μία πραγματική επανάσταση, με εκατοντάδες(!) εταιρείες, που κατασκευάζουν απίθανα οχήματα, με τεχνολογίες αιχμής, με καινοτόμα υλικά, με πίσω ρόδες που στρίβουν, αμφίβια, με μπαταρίες που φορτίζουν στο δεκάλεπτο και εγγύηση για ένα εκατομμύριο χιλιομετρα(!) που ούτε η Tesla δεν μπορεί πλέον να ανταγωνιστεί. Και αυτό δε συμβαίνει τώρα, έχει ήδη συμβεί! Γι’ αυτό και η Tesla μείωσε τις τιμές των οχημάτων της, αλλά και έριξε το βάρος στην αυτόνομη οδήγηση.
Είδα λοιπόν στην έκθεση, χθες στο
Metropolitan EXPO, μια σειρά από πεθαμένες εταιρείες – τις ευρωπαϊκές. Είδα
όμως και μία καλπάζουσα ασιατική υπερδύναμη, που προσαρμόστηκε στο κάλεσμα της
αποχής – την Νότια Κορέα. Για την Κίνα δεν το συζητάμε. Έχει ήδη επικρατήσει
και για τους υπόλοιπους, μένει να ακούσουμε – οσονούπω – τις νεκρολογίες τους».
(Αρθρο του John Zolotas- ευρωπαϊστές f/B)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου