αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Κυριακή 26 Ιουλίου 2020

Τι γίνεται με τα ΕΠΑΛ...


«Ένα μήνα πριν παραδώσει το Υπουργείο ο ανεκδιήγητος πρώην Υπουργός Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, εισήγαγε το νέο σύστημα. Μεταξύ άλλων:

1. Αύξησε τον αριθμό ωρών διδασκαλίας στη Γ Λυκείου χωρίς όμως να εξασφαλίσει επαρκή αριθμό διδασκόντων με αποτέλεσμα να υπάρχουν κενά και όταν προέκυψε το πρόβλημα του κορονοϊού αποκαλύφθηκε ότι κάποια σχολεία δεν είχαν προχωρήσει την ύλη όπως θα έπρεπε.

2. Εισήγαγε τη Λογοτεχνία ως συνεξεταζόμενο μάθημα αυξάνοντας την 
υποκειμενικότητα στη βαθμολόγηση.

3. Κατήργησε τους συντελεστές βαρύτητας με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε μπροστά στο άδικο φαινόμενο όπου παιδιά με 3 άριστα σε Βιολογία, Χημεία, Φυσική (ή στα Μαθηματικά) να μην εισέρχονται στην Ιατρική (ή στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης για παράδειγμα) λόγω αυξημένης βαρύτητας της Έκθεσης. H αλλοπρόσαλλη αξιολόγηση δημιούργησε τρομακτικές αδικίες.

4. Η αλλαγή του συστήματος δημιούργησε δύο κατηγορίες υποψηφίων, παλαιού-νέου συστήματος.  Με μια "μπακάλικη" λογική δόθηκε το 9.5% περίπου των θέσεων στους υποψήφιους του παλαιού συστήματος, μόνο που τα 2/3 εξ αυτών έδιναν για την εισαγωγή στις επιστήμες υγείας. Έτσι δόθηκαν περισσότερες θέσεις για τα Πολυτεχνεία απ' ότι αναλογούν στους υποψήφιους του παλαιού συστήματος και λιγότερες στην Ιατρική. Εκλάπη ένα 7% από τους τελευταίους. Το είχα επισημάνει την περίοδο του εγκλεισμού αλλά η αντικυβερνητική κριτική δεν αρέσει.

5. Το 5% των θέσεων δόθηκε στα ΕΠΑΛ με αποτέλεσμα μαθητές με μικρότερα προσόντα να παίρνουν τη θέση άλλων παιδιών πιο ικανών.
Αναρωτιέμαι λοιπόν αν και τα ΕΠΑΛ οδηγούν στα ΑΕΙ ποιος ο λόγος ύπαρξης δύο τύπων σχολείων; Οι πρώτοι "αετονύχηδες" που το αντιλήφθηκαν στέλνουν τα παιδιά τους στα ΕΠΑΛ για να μπούνε πιο εύκολα. Όλα αυτά ήταν προβλέψιμα από το περασμένο καλοκαίρι. 

Τι έκανε η κ. Κεραμέως; Υιοθέτησε το σύστημα Γαβρόγλου και το τροποποιεί τώρα. Κατά τη γνώμη μου τελείως κουτοπόνηρα και σκεπτόμενη ότι αν κάτι πάει στραβά θα τα φορτώσουμε στον προηγούμενο.Ποιος ασχολείται με όλα αυτά;Μόνο οι οικογένειες που τους καίει αυτή τη στιγμή. Γονείς που δεν έχουν παιδιά σε ηλικία δευτεροβάθμιας δεν ασχολούνται μέχρι να έρθει το πρόβλημα στο σπίτι τους.

Αυτή είναι μια βασικότατη διαφορά από άλλους λαούς που ευημερούν.Στερούμαστε παντελώς του ενδιαφέροντος προς την κοινοκτημοσύνη.Μια ματιά στη διαφορά που έχει το εσωτερικό των σπιτιών μας από το πεζοδρόμιο έξω από το σπίτι αναδεικνύει του λόγου το αληθές.Ποιος θα ασχοληθεί την ώρα της κάλπης; Ουδείς...»

                                                                               (Savvas Serdaris F/B)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...