«Με τη μεταναστευτική κρίση σε εξέλιξη, την εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού-προσφυγικού, αλλά και την κριτική που δέχεται κατά καιρούς η χώρα, το υπουργείο Ναυτιλίας αποτελεί ένα εξαιρετικά κρίσιμο υπουργείο. Για αυτό χρειάζεται κάποιον αποδεδειγμένα ικανό, σοβαρό και έντιμο για να το διοικήσει. Οπωσδήποτε όχι κάποιον κομματικό βαρόνο που βρίσκεται στην πολιτική λόγω του επιθέτου του, απασχολεί συχνά τις κοσμικές και παραπολιτικές στήλες με ελαφρότητες και δεν έχει να επιδείξει σε κανέναν τομέα έργο.
Αντί ο πρωθυπουργός με το περίφημο 41% να έχει λυμένα τα χέρια για να σχηματίσει μία μεταρρυθμιστική κυβέρνηση (όπως επαγγελόταν), χωρίς άγχος για τις ισορροπίες και κομματικούς συμβιβασμούς, εκείνος σχημάτισε μία κυβέρνηση στην οποία προσπάθησε να χωρέσει, μεταξύ άλλων, κομματικούς βαρόνους, αυλικούς και διαφόρων ειδών «βύσματα».
Ο πρωθυπουργός έχει κάνει ένα ξεκίνημα
κατώτερο των προσδοκιών που καλλιέργησε και μοιάζει να αδυνατεί να αφουγκραστεί
την κοινωνία. Αν η κυβέρνηση του ήταν συνεπής σε όσα εξήγγειλε, ακόμα και αν το
αποτέλεσμα δεν ήταν ικανό για να αντιμετωπίσει τις κρίσεις που πλήττουν τη χώρα
το τελευταίο διάστημα, δεν θα υπήρχε αυτή η απογοήτευση, η οποία θα αυξάνεται
διαρκώς αν δεν αλλάξει ρότα. Η εξουσία κάθε κυβέρνησης πηγάζει από τον λαό και
δεν μπορεί να παραμένει ισχυρή αν λαός σταματήσει να την εμπιστεύεται».
(Β. Σιούτη-Lifo.gr)
«Η ΠΝΟ πήρε τη σκυτάλη από τον υποψήφιο περιφερειάρχη του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργο Ιωακειμίδη, σε μια προσπάθεια δικαιολόγησης των ναυτικών που έριξαν στη θάλασσα τον άτυχο Αντώνη Καριώτη και επίρριψης των ευθυνών της δολοφονίας που έγινε στον καταπέλτη του Blue Horizon, στον καπιταλισμό και στο σύστημα. Είχε προηγηθεί η ακατανόητη δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη σύμφωνα με την οποία οι ναυτικοί πήγαν να κάνουν τη δουλειά τους, να φέρουν πίσω ένα μισθό, ένα μεροκάματο και βρέθηκαν κατηγορούμενοι για δολοφονία.
Φταίει ο καπιταλισμός; Φταίνε τα εξαντλητικά ωράρια; Φταίει η κόπωση;
Φταίει η προθυμία εκτέλεσης των εντολών της εργοδοσίας; Φταίει η αλλοτρίωση που
έχουν υποστεί οι ναυτικοί από το εφοπλιστικό κεφάλαιο; Στο ίδιο μήκος κύματος
κινείται και η ανακοίνωση της ΠΝΟ που συνόδευσε την προκήρυξη 24ωρης απεργίας.
Η εγκληματική απώθηση του θύματος πάνω στον καταπέλτη του πλοίου και μάλιστα
προς την πλευρά του τμήματος που δεν είναι σταθερό που οδήγησε το θύμα στον
πνιγμό του, οφείλεται σύμφωνα με την ΠΝΟ στο πάγιο καθεστώς της υπερεργασίας
των Ναυτικών και στην παραβίαση των ορίων και ωρών απασχόλησης και ανάπαυσης,
από τον μη εξορθολογισμό των δρομολογίων».
(Κ. Χαροκόπος- liberal.gr)
«Τα όσα είδαμε το καλοκαίρι του 2023 με τον καύσωνα και αυτές τις ημέρες με τον κυκλώνα Daniel είναι τόσο σπάνια, ώστε θα τα ξαναδούμε έπειτα από 300-400 χρόνια», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Ζερεφός, γενικός γραμματέας της Ακαδημίας Αθηνών και ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η αιτία του φαινομένου, όπως επισημαίνει
ο γνωστός ακαδημαϊκός, «είναι η υπερθέρμανση της θάλασσας που παρατηρήθηκε
φέτος», με την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στην επιφάνεια της θάλασσας στη
Μεσόγειο και στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ να ξεπερνάει τους δύο βαθμούς
Κελσίου, ενώ κατά το παρελθόν η αντίστοιχη αύξηση ήταν κάποια δέκατα του βαθμού
κάθε χρόνο. «Υπερθερμαίνουμε την ατμόσφαιρα παγκόσμια και η θάλασσα
ανταποκρίνεται, συσσωρεύει τη θερμότητα και θα τη δώσει πίσω στην ατμόσφαιρα
στέλνοντας υδρατμούς, οπότε θα εξατμιστεί νερό, θα πάει στον αέρα, θα
συμπυκνωθεί και θα κάνει καταιγίδα. Αν έχει πολλούς υδρατμούς και πολλή ζέστη η
θάλασσα μπορεί να κάνει μια τροπική καταιγίδα, όπως η καταιγίδα Daniel».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου