αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023

Aπόψεις...

 

«Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου του σωτήριου έτους 2023. Φίλος Σαλονικιός αποφασίζει να ταξιδέψει για Αθήνα με το λεγόμενο γρήγορο τραίνο. Πριν ξεκινήσει ρωτάει αν τα δρομολόγια εκτελούνται κανονικά. Μερικές ώρες αργότερα βρίσκεται «χαμένος» στα ορεινά των Τρικάλων να παρακολουθεί το ράλι Ακρόπολις! 

Ο φίλος, λοιπόν, ξεκινάει από Θεσσαλονίκη. Στην Λάρισα τους κατεβάζουν, επειδή ο δρόμος είναι κλειστός από τα νερά. Θα ρωτήσετε αν ήταν κάτι που έγινε αιφνιδίως, κάτι που το έμαθαν εκείνη την ώρα και όχι πιο νωρίς που ρωτήθηκε ο συνάδελφός τους αν τα δρομολόγια εκτελούνται κανονικά. Άγνωστο…Έξι λεωφορεία αναλαμβάνουν να οδηγήσουν τους επιβάτες στο Λιανοκλάδι μέσω Τρικάλων, επειδή και η Εθνική Οδός είναι κλειστή. Κάτω από άλλες συνθήκες δεν θα έπρεπε να είναι κλειστή, αλλά αυτή είναι μία άλλη συζήτηση. 

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε σε μια διασταύρωση που τα λεωφορεία παίρνουν τον δρόμο για τις βουνοκορφές. Το «λάθος» διαπιστώνεται έπειτα από περίπου είκοσι χιλιόμετρα κι ενώ οι επιβάτες των λεωφορείων βλέπουν με δέος τους γκρεμούς από κάτω τους και τον στενό και «αδιέξοδο» δρόμο μπροστά τους. Μέχρι την ώρα που έρχονται αντιμέτωποι με οδηγούς του ράλι Ακρόπολις που αγωνιζόντουσαν σε μία ειδική διαδρομή! Το ράλι διακόπηκε και τα λεωφορεία επέστρεψαν στην πορεία τους με χίλια ζόρια και αφού χάθηκε περισσότερη από 1,5 ώρα.

Ανήσυχοι οι συγγενείς του τηλεφωνούν στην Τραινοσέ. Η οποία «δεν ήξερε» κάτι. Δεν γνώριζε που βρισκόντουσαν οι επιβάτες. Θα μπορούσαν να τους έχουν απαγάγει εξωγήινοι. Χαμπάρι δεν θα είχαν πάρει.Επόμενη προσπάθεια στους σταθμούς του ΟΣΕ. Κατά μήκος της διαδρομής του τραίνου. Ένας ευγενικός υπάλληλος απαντάει – επιτέλους- σε έναν από τους σταθμούς. Στους υπόλοιπους δεν έκανε κάποιος τον κόπο να απαντήσει. Προφανώς, κάτι άλλο έκανε εκείνη την ώρα .Συγνώμη, έχετε κάποιο νέο για το πρωινό δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη; Δεν βρίσκουμε τους δικούς μας ανθρώπους, έχουμε πεθάνει από την αγωνία. Να σας εξυπηρετήσω κύριε. Περιμένετε μισό λεπτό. (στο σύστημα ενδοεπικοινωνίας): Μήτσο, η 51 που είναι; (μικρή παύση). Δεν ξέρεις; (άλλη κλήση). Βασίλη, η 51 που είναι; (μικρή παύση). Δεν ξέρεις; (άλλη κλήση). Κώστα, η 51 που είναι; Α! ωραία! Σε 10 λεπτά, κύριε ξεκινάει από Λιανοκλάδι.

Και κάπως έτσι η ζωή συνεχίζεται. Για μας. Όχι για τους ανθρώπους που άφησαν την τελευταία τους πνοή στα Τέμπη. Το ερώτημα είναι αν με ευχολόγια μπορούμε να αποτρέψουμε μία ανάλογη τραγωδία. «Μήτσο, η 51 που είναι; Δεν ξέρεις»;

                                                                          (Θ.Μαυρίδης- liberal.gr)

«Η έλλειψη γνώσης, η φανατική θρησκοληψία, μαζί με την εύκολη και ράθυμη ροπή προς τη συνωμοσιολογία, έχουν οδηγήσει στην εμφάνιση του κινήματος των αρνητών των νέων ταυτοτήτων. Οι νέες εθνικές ταυτότητες που εκδίδονται σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έξυπνες» ταυτότητες που ενσωματώνουν ψηφιακή τεχνολογία. Οι κάρτες αυτές αποθηκεύουν με ψηφιακό τρόπο προσωπικά δεδομένα ταυτοποίησης που διαβάζονται από αντίστοιχες συσκευές ανάγνωσης των κρατικών αρχών και διαθέτουν ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας για την πρόληψη της απάτης και της κλοπής τους.

Έχουν οι νέες ταυτότητες τσιπάκια; Ναι. Οι νέες ταυτότητες διαθέτουν ένα μικρό ενσωματωμένο τσιπάκι RFID, ώστε η ταυτότητα να είναι μοναδική και να μπορεί να ταυτοποιείται ηλεκτρονικά. Η απόδοση του στα ελληνικά ορίζεται ως «ταυτοποίηση μέσω ραδιοσυχνοτήτων. Δεν έχει δική του παροχή ενέργειας, δηλαδή μπαταρία αλλά ενεργοποιείται από το διάβασμα του δέκτη. Σε αντίθεση με τα “active chips” που έχουν δική τους παροχή (μπαταρία) και μπορούν να εκπέμπουν σήμα από μόνα τους, όπως είναι για παράδειγμα οι  πομποδέκτες των διοδίων της Αττικής οδού. Όταν τα RFID εκτίθενται σε ραδιοκύματα που εκπέμπονται από μια συσκευή ανάγνωσης, η κεραία του τσιπ ενεργοποιείται με αποτέλεσμα το τσιπ να μεταδίδει τα αποθηκευμένα δεδομένα του στη συσκευή ανάγνωσης των ραδιοκυμάτων. 

Το RFID τσιπάκι που βρίσκεται πάνω στις νέες ταυτότητες δεν διαθέτει κανένα σύστημα γεωεντοπισμού.  Σε αντίθεση με άλλες συσκευές που συχνά χρησιμοποιούμε, όπως είναι τα κινητά τηλέφωνα και τα GPS στα οχήματα που οδηγούμε. Τα δεδομένα που είναι περασμένα στο τσιπάκι RFID, είναι αυτά που απαιτούνται για την αναγνώριση και ταυτοποίηση του κατόχου της ταυτότητας».

                                                                           (Κ.Χαροκόπος- Liberal.gr)

«Ποια ήταν τα λάθη στο ξεκίνημα της νέας τετραετίας; Το βασικότερο λάθος του ήταν η σύνθεση της νέας κυβέρνησης. Έγιναν μερικές χαρακτηριστικές κακές επιλογές προσώπων και έγινε κακή και υπερβολική χρήση του λεγόμενου rotation. O κανόνας είναι πως μια ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις, απλώς την ενισχύεις. Και ο πρωθυπουργός, όπως έδειξε η πρώτη τετραετία του, είχε καλή ομάδα και για αυτό άλλωστε κέρδισε και τις εκλογές.Το νέο σχήμα, πέραν κάποιων προβληματικών υπουργών, έχει και ζήτημα συντονισμού. Συμπερασματικά: το rotation στην έκταση που έγινε δεν έφερε αποτελέσματα. Δια ταύτα, το πρόβλημα βρίσκεται στο Μέγαρο Μαξίμου, άρα εκεί βρίσκεται και η λύση του».

                                                                       (Σ.Μουμτζής-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...