«Ναι, η Ελλάδα καινοτομεί με ποικίλους τρόπους. Η CAE BETA
systems με το πρωτοποριακό της λογισμικό, οι ανεμογεννήτριες της EEG, οι
διαδικασίες προγεννετικού ελέγχου της Proteomarkets Biotech, το δροσιστικό
Avoyog των νεαρών χημικών του ΕΜΠ, τα ολοκληρωμένα συστήματα της Olympia
Electronics, οι πειραματικές καλλιέργειες των συνεταιρισμών της Καρδίτσας, τα
ηλεκτροκίνητα οχήματα σπουδαστών των ΤΕΙ είναι ελάχιστα παραδείγματα από ένα
μοτίβο ολοένα και πιο επαναλαμβανόμενο.
Και σε τέτοιες συζητημένες προσπάθειες
προστίθενται καθημερινά άλλες, από νεαρούς τυροκόμους στις Κυκλάδες, από
ανανεωτές σεφ στη δυτική Μακεδονία, από εξωστρεφείς βιοτέχνες δομικών υλικών
στην Αττικοβοιωτία, από κατασκευαστές ανταλλακτικών πολεμικού υλικού στη
Θεσσαλονίκη, από μερακλήδες παλιούς οινοποιούς στην Πελοπόννησο, από
καλλιεργητές αρωματικών φυτών στην Θράκη, από διοργανωτές υπαίθριων σπορ στην
Ήπειρο, αθροίζοντας μυριάδες μικρές και μεγάλες ιστορίες δέσμευσης στην
ποιότητα και στην επανεφεύρεση αγαθών και υπηρεσιών που θεωρούνταν κοινότυπα.
Μυριάδες συμπολίτες μας δοκιμάζουν νέες μεθόδους παραγωγής, νέες προσεγγίσεις
στο μάρκετινγκ, νέες οδούς ανάπτυξης για την μικρή ή μεσαία επιχείρησή τους, κι
αυτοί είναι που ίσως ξεκολλήσουν τη χώρα. Ας μη γελιόμαστε, οι πολύ μεγάλοι
έχουν πλέον διεθνοποιηθεί, όπως άλλωστε έχει πράξει και η ναυτιλία εδώ και
δεκαετίες.
Μπορεί να διατηρούν συναιθηματικούς δεσμούς με τον τόπο όπου άνθισαν
οι επιχειρήσεις τους, ωστόσο το μέγεθος των δραστηριοτήτων τους δεν τους
επιτρέπει να τοποθετούνται εκεί όπου η κερδοφορία εξαρτάται από τριτοκοσμικούς
παράγοντες.
Στο μεγάλο μας τσίρκο μόνο οι ντόπιοι μικρομεσαίοι προτίθενται να
ρισκάρουν γενναία, αυτοί τολμούν να αντιμετωπίσουν τα χιλιοειπωμένα στραβά που
επίμονα ταυτίζονται με το brand Ελλάδα, και τελικά σ’ αυτούς πέφτει ο κλήρος να
μειώσουν την ανεργία και να δώσουν νέες υπεραξίες».
(Φ.Ουγγρίνης
–ΑΤΗensvoice)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου