"Αξιότιμη Κυρία Sabine BOURDY
Σας καλωσορίζουμε με την Ηπειρωτική, ειλικρινή, παραδοσιακή εγκαρδιότητα στην ιστορική πόλη των Ιωαννίνων, ανά τους αιώνες πόλη των γραμμάτων, των τεχνών και του ήπιου πολιτισμού.
Η σύντομη διαμονή σας στην πόλη μας θα είναι, ίσως, πιο συναρπαστική και περιεκτική αν κάνετε μια βόλτα στην οδό Γεννηματά, που εφάπτεται του ξενοδοχείου όπου διαμένετε, συνεχίσετε στη Βογιάνου και από εκεί στην Κενάν Μεσαρέ (συνολική διαδρομή τριών μόλις λεπτών) για την οποία τόσο πολύ σας απασχολήσαμε.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταλάβετε καλύτερα το πρόβλημα των υπογραψάντων 1400 κατοίκων αυτής της περιοχής αλλά και όλης της πόλης που ΔΙΧΟΤΟΜΗΘΗΚΕ ΒΙΑΙΑ "ΕΝ ΨΥΧΡΩ" αφού, αναπόδραστα, θα σκεφτείτε: «Τι θέλουν αυτές οι πίστες ταχύτητας στην καρδιά αυτής της κουκλίστικης πόλης; Θα ήθελα να επιβάλλουν ξεδιάντροπα κάτι ανάλογο στην ιδιαίτερη πατρίδα μου; Προς τί η βίαιη καταπάτηση της Ευρωπαϊκής Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας;»
Με ιδιαίτερη εκτίμηση και τιμή για εσάς, τον Επίτροπο κ. Γιόχανες Χαν και όλη την καλοδεχούμενη αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
Ευάγγελος Λιβιτσάνος"
(Η κυρία Sabine Bourdy είναι στέλεχος της Γ.Δ. Περιφερειακής Πολιτικής της Ε.Ε. και συμμετείχε στην αντιπροσωπεία της ΕΕ που επισκέφτηκε την πόλη μας την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη.)
Πρέπει να το ξαναπούμε. Διαφωνούμε σε πολλά σημεία με το περιεχόμενο της παραπάνω επιστολής. Και θα εξηγήσουμε το γιατί.
Θεωρούμε ότι οι τρεις συγκεκριμένοι λεωφόροι είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η πόλη μας σήμερα στον τομέα της κυκλοφορίας. Το γράφει και η επιστολή (συνολική διαδρομή τριών λεπτών).
Δεν πιστεύουμε σε κάμια περίπτωση ότι η πόλη διχοτομήθηκε και μάλιστα βίαια, όπως αναγράφεται στο κείμενο. Μια πόλη ή μάλλον ένα λεκανοπέδιο να πούμε καλύτερα με πληθυσμό 150-200.000 κατοίκων που αυξάνεται δε μπορεί να μην προβλέπει, να μη σχεδιάζει το μέλλον της. Και το μέλλον απαιτεί δρόμους άνετους και λεωφόρους ασφαλείς. Δε μπορεί να μείνει με μια Δωδώνης και μια Αβέρωφ να δέχονται το φόρτο χιλιάδων αυτοκινήτων. Οι συγκεκριμένες μάλιστα περιοχές από όπου περνούν οι τρεις αυτές λεωφόροι ήταν από τις πιο υποβαθμισμένες και αναβαθμίστηκαν σημαντικά. Ούτε αποτελούσαν το κέντρο της πόλης για να πούμε ότι η πόλη μοιράστηκε στα δύο. Και ο σχεδιασμός πρέπει να προχωρήσει ολοκληρώνοντας την οδό Γεννηματά και ενώνοντας την Κενάν Μεσαρέ μα την περιφερειακή οδό.
Οπωσδήποτε μπορούν και πρέπει να γίνουν βελτιώσεις. Μια ακόμη διάβαση για πεζούς στο πρώτο φανάρι της Κενάν Μεσαρέ όπως ανεβαίνει κανείς από τη Δωδώνη είναι απαραίτητη. Όπως και ο ποδηλατόδρομος. Είναι απαράδεκτο στην κατασκευή νέων δρόμων να μην προβλέπεται ποδηλατόδρομος. Επίσης μας κάνει εντύπωση που το διαχωριστικό της Βογιάννου είναι τεράστιο ενώ τα πεζοδρόμια στενά. Και πού είναι κι εκεί ο ποδηλατόδρομος;
Όσο για τις πίστες ταχύτητας που γράφει το κείμενο δεν υπέπεσε κάτι τέτοιο στην αντίληψή μας. Αν όμως συμβαίνει, υπάρχουν και κάμερες που μπορούν να ελέγχουν το δρόμο όλο το 24 ωρο στέλνοντας τα πρόστιμα στους παραβάτες και φέρνοντας έσοδα στα ταμεία του Δήμου.
Πέρα από τις εντυπώσεις, έχουμε την εντύπωση ότι χρειάζεται κοινή λογική , συγκεκριμένες προτάσεις και αποτελεσματικότητα.
(Photo- instat.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου