Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια πηγή, ορισμένα κειμήλια φέρεται να αγοράστηκαν από κάποιον Ρώσο, ο οποίος τα δώρισε σε εκκλησία της πατρίδας του. Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε συνέχεια εντοπισμού κλεμμένων εικόνων σε γκαλερί του Άμστερνταμ και του Λονδίνου. Ο περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης κάνει λόγο για περίπου 600 κειμήλια τα οποία έχουν περιέλθει στην κατοχή αρχαιοκάπηλων.
Το μπαράζ της «ιερής» λεηλασίας, ειδικά στα χωριά του Ζαγορίου, έγινε την τετραετία 2006- 2010.
«Δεχθήκαμε, από τη στιγμή που αναρτήσαμε στο διαδίκτυο τις κλεμμένες εικόνες, διάφορες πληροφορίες. Το 2010, εντοπίστηκε μία εικόνα που ήταν κλεμμένη από ιερό ναό στο Κουκούλι. Στη συνέχεια, το 2011, μας ενημέρωσαν ότι σε γκαλερί στο Λονδίνο, πωλείται μία εικόνα από την Καλωτά, μετά βρήκαμε και άλλες. Συγκεκριμένα, ο ιδιοκτήτης της γκαλερί στο Λονδίνο είχε 50- 60 εικόνες. Μέσω του υπουργείου Πολιτισμού, την υπόθεση ανέλαβε η ελληνική Πρεσβεία στο Λονδίνο και, σε συνεργασία με τη Σκότλαντ Γιάρντ, έκανε σπουδαία δουλειά. Ήδη, από αυτές τις εικόνες γύρισαν πίσω 18. Στη συνέχεια, μας ειδοποίησαν ότι εντόπισαν ακόμη δυο εικόνες, σε γκαλερί της Ολλανδίας, στο Άμστερνταμ. Εκεί, πωλούνταν, συνολικά, 19 κλεμμένες εικόνες από τον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Κουκούλι».
Ο περιφερειάρχης Ηπείρου πιστεύει ότι πρόκειται για ένα μεγάλο κύκλωμα, με δομή και συγκεκριμένες ομάδες, οι οποίες αναλαμβάνουν την αρπαγή, τη μεταφορά και την προώθηση των κειμηλίων στο εξωτερικό. Η ογκώδης δικογραφία, που σχηματίστηκε ύστερα από πολυετείς έρευνες των αρμόδιων Αρχών σχετικά με τη λεηλασία στα μοναστήρια και ναούς της Ηπείρου, βρίσκεται στα χέρια ανακριτή."
(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να διαπιστώνει κανείς ότι τα κλεμμένα κειμήλια επιστρέφουν στην Ήπειρο.
Το ερώτημα όμως είναι αν προστατεύονται οι εκκλησίες μας από επίδοξους ιερόσυλους. Έχουν ληφθεί άραγε τα αναγκαία εκείνα μέτρα για να σταματήσει το φαινόμενο που απ' ό,τι φαίνεται αφορά την Ήπειρο περισσότερο από κάθε άλλη περιοχή της χώρας;
Συναγερμοί, κλειδαριές, πόρτες ασφαλείας, αντίγραφα εικόνων και μεταφορά των αυθεντικών σε Μουσεία ή χώρους φύλαξης θα έπρεπε ήδη να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα και να έχουν κινητοποιήσει τους τοπικούς φορείς. Έχουν όμως;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου