αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2019

Ο Τουρισμός... αλλιώς


«Αν μη τι άλλο, οι προγραμματικές δηλώσεις για την επόμενη μέρα στον τουρισμό ήταν μια έκπληξη. Οχι μόνο γιατί ήταν φιλόδοξες. Αλλά και γιατί ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης διέγραψε μια στροφή 180 μοιρών σε σχέση με το (και πρόσφατο) παρελθόν. 

«Εάν δεν καταφέρουμε να αυξήσουμε το τουριστικό ΑΕΠ κρατώντας σταθερές τις αφίξεις, θα έχουμε πρόβλημα», είπε στην αρχή της ομιλίας του. Ακούσαμε καλά; Πού πήγαν τα κλισέ για ακόμα περισσότερα ρεκόρ τουριστικών αφίξεων; Του τύπου: «η Ελλάδα να καταστεί ο κορυφαίος παγκόσμιος προορισμός»; Ασχετο το ότι αυτός ο στόχος δεν διευκρινίστηκε ποτέ στο παρελθόν αν μιλά για «κορυφαίο προορισμό» σε αφίξεις, σε έσοδα, σε ποιότητα τουριστικού προϊόντος ή σε ανταγωνιστικότητα. 

Από την αρχή της κρίσης, ο τομέας του τουρισμού έχει παράξει 125 δισ. ευρώ, με 230 εκατομμύρια τουρίστες να έχουν έρθει στη χώρα. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια, χρόνια και γεωπολιτικής αστάθειας σε ανταγωνιστικούς προορισμούς στην Ανατολική Μεσόγειο, τα έσοδα είχαν δυσανάλογη αύξηση σε σχέση με τις αφίξεις. Κάτι άλλαξε λοιπόν στις προγραμματικές δηλώσεις για τον τουρισμό. «Κάθε τουρίστας να μένει περισσότερες ημέρες και να αφήνει περισσότερα χρήματα», συνέχισε ο κ. Θεοχάρης, υπογραμμίζοντας ότι ο τουρισμός δεν είναι μόνο ποσοστά και αριθμοί. Είναι και αυτά -τα δεδομένα- ειδικά όταν αξιοποιούνται για στατιστική ανάλυση. Αρκεί να συλλέγονται και να αναλύονται. 

Οι εκπλήξεις συνεχίζονται. Οταν μίλησε για τη Σαντορίνη. Οχι ως τον κορυφαίο τουριστικό προορισμό της χώρας στο εξωτερικό. Αλλά ως παράδειγμα προς αποφυγήν του υπερτουρισμού. Καθώς 18.372 επιβάτες κρουαζιεροπλοίων καταφθάνουν στο νησί στις 6 Αυγούστου. «Δεν μπορούμε να ονομάζουμε τουριστικό προϊόν την ταλαιπωρία επισκεπτών και κατοίκων», σημείωσε ο υπουργός Τουρισμού. Μίλησε και για την Κέρκυρα και τα σκουπίδια της, μια και το πρόβλημα παραμένει. Ισως το πιο εξόφθαλμο παράδειγμα αδυναμίας διαχείρισης απορριμμάτων. Όχι το μόνο, μια και άλλοι προορισμοί το αντιμετωπίζουν. Με πρώτη την Αττική. 

Μίλησε επίσης για ποιοτικά καταλύματα και συγκροτήματα με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα άνθρακα. Καθώς ήδη στις σκανδιναβικές χώρες και γενικότερα στη Δυτική Ευρώπη διευρύνεται η τάση οι ταξιδιώτες και δη οι υψηλού εισοδήματος, να επιλέγουν μόνο πράσινους προορισμούς. Οι στρατηγικοί στόχοι του υπουργείου αποτυπώθηκαν στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, της ποιότητας και της αυθεντικότητάς του, της ανθεκτικότητάς του και της βιωσιμότητάς του. 

Και πώς θα επιτευχθούν όλα αυτά; Με καλύτερο συντονισμό μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων και μεταξύ κράτους και τοπικής αυτοδιοίκησης, σημείωσε ο κ. Θεοχάρης. Δύσκολο στοίχημα. 

Οι άξονες της νέας στρατηγικής είναι πέντε: 1) δημιουργία υποδομών, βελτίωση του αδειοδοτικού πλαισίου και χωροθέτηση του Τουρισμού, 2) προσβασιμότητα και διασυνδεσιμότητα της χώρας, 3) διαχείριση της εμπειρίας ώστε να είναι ποιοτική και ελκυστική, 4) επανασχεδιασμός του τουριστικού προϊόντος και επαναπροσδιορισμός της εικόνας του και 5) κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθησία. «Θα ανοίξουμε τον τουρισμό μας στις πέντε αισθήσεις και όχι μόνο στον ήλιο και στη θάλασσα που είναι σήμερα», τόνισε ο κ. Θεοχάρης. 

Η καλή πρόθεση είναι προφανής: να εμβαθύνει στην εμπειρία του ταξιδιώτη. Μόνο που ο τουρισμός στη χώρα είναι ήδη ανοιχτός και στις πέντε αισθήσεις. Ισως όμως ο ήλιος και η θάλασσα είναι τα μόνα στοιχεία που προσφέρουν στους ταξιδιώτες μια αναλλοίωτα όμορφη εμπειρία. Γιατί η γεύση κάποιες φορές τους ικανοποιεί και άλλες τους απογοητεύει».

                        (Απόσπασμα άρθρου της Χρ.Πουτέτση από το protagon.gr)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...