Στη συνάντηση με κορυφαίους αξιωματούχους της ΕΕ, ο Trump
"κατσάδιασε" τη Γερμανία για το εμπορικό της πλεόνασμα, δείχνοντας
παρόμοια άγνοια για τα γεγονότα. "Οι Γερμανοί είναι κακοί, πολύ κακοί",
είπε, σύμφωνα με το Der Spiegel. "Δείτε τα εκατομμύρια αυτοκίνητα που
πουλάνε στις ΗΠΑ. Φρικτό. Θα το σταματήσουμε αυτό".
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πωλούν εκατομμύρια
αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Πέρυσι, οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων της Volkswagen, της
BMW και της Daimler έφτασαν τα 1,3 εκατομμύρια (χωρίς να υπολογίζονται οι
Lamborghini). Ταυτόχρονα, οι γερμανικές εταιρείες παράγουν περίπου ένα
εκατομμύριο οχήματα στις ΗΠΑ. Για παράδειγμα, η BMW κατασκεύασε 32.659 σπορ
οχήματα στο Spartanburg, της Νότιας Καρολίνας, τον Απρίλιο του 2017. Παράγει
1400 ημερησίως, τα περισσότερα εκ των οποίων εξάγονται. Στο Spartanburg
φτιάχνονται και οι σχετικά λίγες BMW X5 που κινούνται στους γερμανικούς
δρόμους: Είναι λογικό για τη BMW να κατασκευάζει τα μεγάλα αυτοκίνητα πιο κοντά
στην κύρια αγορά τους.
Η Daimler κατασκεύασε συνολικά 300.000 Μercedes στο Tuscaloosa
της Αλαμπάμα το 2016. Το εργοστάσιό της είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας της
πολιτείας. Η μονάδα της VW στο Chattanooga του Τενεσί, έχει παραγωγική ικανότητα
150.000 οχημάτων και είναι επίσης εξαγωγική.
Οι ΗΠΑ παρουσιάζουν πράγματι έλλειμμα στο εμπόριο αυτοκινήτων
με τη Γερμανία. Σύμφωνα με το Γραφείο Απογραφής των Η.Π.Α., εξήγαγαν
αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία και ανταλλακτικά αξίας 2 δισ. δολαρίων στη
Γερμανία (συμπεριλαμβανομένων των BMW X5) τους πρώτους τρεις μήνες του 2017 ενώ
οι εισαγωγές τους έφτασαν τα 7 δισ. δολάρια. Αλλά είναι με το Μεξικό και την
Ιαπωνία, που οι ΗΠΑ έχουν τα μεγαλύτερα ελλείμματα στο εμπόριο οχημάτων.
Αν ο Trump σκοπεύει να διασφαλίσει ότι οι Αμερικανοί θα
αγοράζουν περισσότερα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, θα πρέπει να
γίνει ο σημαντικότερος υπερασπιστής των συμφερόντων των Γερμανών κατασκευαστών
αυτοκινήτων. Φέρνουν θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ και εργάζονται για να μειώσουν το
εμπορικό έλλειμμα της χώρας. Οι μετοχές και των τριών μεγάλων
αυτοκινητοβιομηχανιών έπεσαν μετά το σχόλιο του Trump -αλλά οι πτώσεις δεν ήταν
δραματικές. Οι επενδυτές ίσως να στοιχηματίζουν ότι κάποιος θα ενημερώσει
καλύτερα τον Trump και θα αλλάξει τον τόνο του. Όπως δείχνουν τα σχόλιά του για
τα χρέη στο ΝΑΤΟ, αυτό είναι μάλλον απίθανο.
Ο Trump αρνείται να καταλάβει πράγματα που αντιβαίνουν στις
βαθιές του πεποιθήσεις. Θέλει να προσαρμόσει την πραγματικότητα σε αυτά, πράγμα
που μπορεί να σημαίνει ότι θα προσπαθήσει πραγματικά να επιβάλει τιμωρητικούς
φόρους στα γερμανικά οχήματα. Αυτό μπορεί να φέρει την τιμή ενός Mini, που δεν
κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, κοντά σε εκείνη ενός SUV που κατασκευάστηκε από τη
BMW, φέρνοντας το χάος στη δομή πωλήσεων της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική –αλλά
οι γερμανικές Big Three φυσικά θα προσαρμοστούν σε αυτό, όπως η VW απορρόφησε
το τεράστιο κόστος του σκανδάλου ντήζελ που ξέσπασε στις ΗΠΑ.
Τα ευρωπαϊκά μέλη του ΝΑΤΟ πρέπει επίσης να προσαρμοστούν.
Αυτό θα σημαίνει ζοφερή υπομονή για τα επόμενα χρόνια, αλλά και ενισχυμένη
ευρωπαϊκή στρατιωτική συνεργασία εκτός του ΝΑΤΟ.Καθαρή σκέψη από κορυφαίες
φωνές στις επιχειρήσεις, την οικονομία, την πολιτική, τις εξωτερικές υποθέσεις,
τον πολιτισμό και πολλά άλλα.
Η Ευρώπη διστακτικά έστρωσε το κόκκινο χαλί για την επίσκεψη
του Trump στις Βρυξέλλες. Θα είχε εκφραστεί καλύτερα εάν το διέσχιζε γυμνός με
πατίνια.Οι Ευρωπαίοι θα παρακολουθούν στενά αυτό που θα ακολουθήσει στη
συνέχεια, φοβούμενοι ότι η προεδρία του Trump γίνεται απειλή για τα ευρωπαϊκά
συμφέροντα στο εμπόριο και την ασφάλεια.Ίσως η απειλή αυτή να ενισχύσει τη
συνεργασία μεταξύ τους τώρα που λείπει αυτή της Ουάσινγκτον.
(Απόσπασμα άρθρου του L.Bershidsky από το Bloomberg View-capital.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου