«Πώς γίνεται να κατηγορείς τον Αρκά; Και μάλιστα για φασισμό;
Είναι δυνατόν να μην έχεις καταλάβει το ύφος του; Είναι ένας απ' τους πιο
γνωστούς και πολυπαιγμένους γελοιογράφους της χώρας. Και πώς μπορείς να τον
ταυτίζεις με κόμματα;
«Κάντε αυτό που πρέπει αν δεν θέλετε να σας καταριούνται οι
επόμενες γενιές!» λέει ο Προφήτης. «Δηλαδή, τι να κάνουμε;» αναρωτιέται το
πλήθος. «Στείρωση!» τους απαντά.
Το τελευταίο σκίτσο του Αρκά προκάλεσε ένα μικρό πανικό στα social
media, με σχόλια που τον
κατηγορούν ακόμα και για ευγονική και φασισμό. Μέχρι και ο ίδιος αναγκάστηκε ν’
απολογηθεί στη σελίδα του στο facebook,
επεξηγώντας στην ουσία το αστείο: «Αν δεν θέλετε να σας καταριούνται οι
επόμενες γενιές κάντε στείρωση, δηλαδή η μόνη πιθανότητα να μην σας
καταριούνται οι επόμενες γενιές είναι να μην υπάρξουν επόμενες γενιές». Δηλαδή,
η κάθε γενιά Ελλήνων τα πάει απ’ το κακό στο χειρότερο (συμπληρώνω εγώ). Τί το
σοκαριστικό σ’ αυτή τη διαπίστωση;
Είναι πραγματικά περίεργο αυτό που συμβαίνει με τον Αρκά.
Καταρχάς, είναι απορίας άξιο το ότι κάποιοι εντόπισαν ευγονική και φασισμό (!)
σ’ ένα εμφανώς χιουμοριστικό σκίτσο. Μιλάμε ότι οι άνθρωποι έκαναν την τρίχα
τριχιά, όχι αστεία. Πραγματικά απορώ, πώς γίνεται να κατηγορείς τον Αρκά για
φασισμό; Είναι δυνατόν να μην έχεις καταλάβει το ύφος του; Είναι ένας απ’ τους
πιο γνωστούς και πολυπαιγμένους γελοιογράφους της χώρας. Ανακυκλώνεται τόσο
πολύ (εγώ τον λέω η Μποφίλιου της γελοιογραφίας), που πρέπει να είσαι εντελώς
άσχετος για να μην έχεις καταλάβει τί ρόλο βαράει. Κοινωνική σάτιρα κάνει, με
μια λάιτ δόση πολιτικής.
Με την ίδια λογική, απορώ και πώς κάποιοι σπεύδουν να τον
ταυτίσουν με κόμματα και ιδεολογίες και θεωρούν ότι επιτίθεται στην κυβέρνηση.
Πώς διάολο κάνουν αυτό τον συνειρμό; Επειδή ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδειξε κάποτε
ένα σκίτσο του στη Βουλή; Μου φαίνεται πολύ ανόητο να ταυτίσεις έναν
γελοιογράφο μ’ ένα κόμμα επειδή ο αρχηγός αυτού του κόμματος χρησιμοποίησε ένα
σκίτσο.
Το πιο βασικό όμως είναι ότι ακόμα κι αν κάποιες φορές ο Αρκάς
σχολιάζει πολιτικές συμπεριφορές και καταστάσεις, το κάνει γενικά. Δεν μιλάει
ποτέ με ονόματα, δεν στοχεύει σε πρόσωπα, δεν θα πει ποτέ: ο Κατρούγκαλος έτσι,
ο Πολάκης αλλιώς. Ο Αρκάς χτυπάει την πολιτική μας συμπεριφορά και την κοινωνία
μας γενικά. Αποτυπώνει τη βλακεία μας. Μιλάει για τα κακά και τα στραβά μας,
και τα σχολιάζει εύστοχα μεν, γενικά δε.
Γι’ αυτό μου φαίνεται άτοπο να τον κατηγορείς για αντι-συριζαισμό, όπως τον
έχουν κατηγορήσει κάποιοι επειδή, ας πούμε, έβγαλε ένα σκίτσο που σατιρίζει μια
πολιτική επιλογή ή συμπεριφορά. Παρόμοια σκίτσα έχει βγάλει και τη δεκαετία του
1990 και το 2000. Έτσι κι αλλιώς, σαν γελοιογράφος ο Αρκάς κινείται πάντα στο
ίδιο ύφος: κοινότοπες αλήθειες διατυπωμένες με χιούμορ.
Πιστεύω λοιπόν ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση συμβαίνει αυτό
που λέει ο σοφός λαός: όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται. Ο σοφός λαός τώρα
μυγιάστηκε με τον Αρκά. Θα του περάσει.
ΥΓ. «Μιλάς συνεχώς για συμφορές και βάσανα. Μόνο αυτά βλέπεις
στο μέλλον;» ρωτάνε τον Προφήτη. «Όχι, αλλά δεν θέλω να σας τρομάξω» τους απαντά.
Αμα έχεις τη μύγα, θα πεις ότι ο Αρκάς το έγραψε για τη
διακυβέρνηση Τσίπρα. Θα μπορούσε όμως να το είχε γράψει και για την κυβέρνηση
Σαμαρά. Για την κυβέρνηση Παπανδρέου. Και για την κυβέρνηση της Μικρασιατικής
καταστροφής».
(Άρθρο της Λ.Σταμπούλογλου από το protagon.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου