«Δεν ήρθε στο προσκήνιο ο ελληνικός λαός για να αποχωρήσει
ξανά σε μία τετραετία. Ο ελληνικός λαός και ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθαν για να μείνουν και
θα μείνουν», είπε ο πρωθυπουργός της χώρας, από το βήμα της Βουλής, την
περασμένη Πέμπτη, στη συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Είχε δίκιο ο
κ. Τσίπρας. Ειλικρινής ήταν, απευθυνόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής
αντιπολίτευσης. Γιατί και την εξουσία να απολέσει στις επερχόμενες εκλογές ο
ΣΥΡΙΖΑ, θα παραμείνει κυρίαρχο το πνεύμα του αυτό που αποκαλούμε «συριζοποίηση»
της κοινωνίας και δεν έχει ιδεολογική ταυτότητα. Μπορεί, δηλαδή, να αφορά και
ψηφοφόρους άλλων κομμάτων.
Η σημερινή κυβέρνηση νομιμοποίησε εν υπνώσει ή
εκδηλωμένα χαρακτηριστικά μέρους της ελληνικής κοινωνίας, δίνοντας στην
ατιμωρησία γνωρίσματα αντίστασης, ανάγοντας το «Δεν Πληρώνω» σε δικαιολογημένη
αντίδραση, ενισχύοντας τη διάχυτη αντίληψη ότι για τη δεινή κατάσταση της χώρας
«φταίνε οι ξένοι», δαιμονοποιώντας οτιδήποτε θα μπορούσε να βάλει μπροστά τις
μηχανές της ανάπτυξης, από την αριστεία ώς τις επενδύσεις, στοχοποιώντας
αντιπάλους, καλλιεργώντας τον διχασμό.
Μίλησε για ανθρωπιστική κρίση στην
Ελλάδα της χρεοκοπίας, αλλά όταν προέκυψε η πραγματική ανθρωπιστική κρίση στη
Μόρια δεν είχε τίποτα να πει και πολύ περισσότερο να κάνει για να την ανακουφίσει.
Θα χρειαστεί πολύς χρόνος και προσπάθεια για να ξεριζωθεί ή τουλάχιστον να
αμβλυνθεί η εγκατεστημένη νοοτροπία. Να αποτιναχθεί η δημαγωγία ως δομικό
στοιχείο της πολιτικής επικοινωνίας «με τον λαό», να ξαναβρούν οι λέξεις το
νόημά τους (και τη σημασία τους, να μην μπερδεύει, για παράδειγμα, ο
πρωθυπουργός της χώρας την «κατολίσθηση» με τη «διολίσθηση»), να αποκατασταθεί
μια στοιχειώδης ψυχραιμία λόγων και πράξεων.
Εχουν και τα γλωσσικά ολισθήματα
τη σημασία τους. Οταν δε αντιμετωπίζονται με προπέτεια και αλαζονεία, τότε
κλείνουν και το μάτι στην αγραμματοσύνη στέλνουν το μήνυμα στον «συγκυβερνώντα
λαό» ότι δεν χάθηκε και ο κόσμος για μερικά λαθάκια στη γλώσσα. Αλλα μετρούν
στο προφίλ ενός «ανθρώπου της εξουσίας». Η Βαβέλ της ασυνεννοησίας δεν θέλει και
πολύ να επικρατήσει. Αλλα να λέμε και άλλα να εννοούμε και όχι μόνο από
πολιτική επιλογή αλλά και από άγνοια».
(Απόσπασμα άρθρου της
Μ.Κατσουνάκη από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου