αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Όρια ταχύτητας..

Θυμάμαι ένα άρθρο, νομίζω του Κώστα Καββαθά, πριν πολλά χρόνια. Ο τίτλος ήταν "Αθήνα - Θεσσαλονίκη, νόμιμα" ή κάπως έτσι - δεν μπόρεσα να το βρω στο διαδίκτυο. Έκαναν το ταξίδι ακολουθώντας ακριβώς τα σήματα της τροχαίας και κατέγραψαν τις εμπειρίες τους. Με 30 λέει η πινακίδα; Με 30 πήγαιναν! Με 50; Με 50! Χρειάστηκαν 11 ώρες να φτάσουν και κόντεψαν να σκοτωθούν από τους πίσω οδηγούς που ξαφνικά έβλεπαν ένα αυτοκίνητο να σανιδώνει το φρένο για να ανταποκριθεί στο παρανοϊκά χαμηλό όριο ταχύτητας
; Πόσα έτη φωτός πρέπει να απέχει από το κοινό περί δικαίου αίσθημα ο πολιτικός που υπογράφει νόμο που σε υποχρεώνει να πληρώσεις διόδια για μελλοντικό δρόμο ενώ αυτός στον οποίο αναγκάζεσαι να οδηγήσεις είναι καρμανιόλα; Πόσα χρόνια πριν ήταν η τελευταία φορά που σκέφτηκε σαν κανονικός άνθρωπος;

Είναι τυχαίο ότι τα μπλόκα της τροχαίας γίνονται πάντα σε συγκεκριμένα σημεία: σε κατηφορικές τεράστιες ευθείες όπου μόνο του το αυτοκίνητο, σχεδόν χωρίς να το καταλάβεις, θα πάει με 150; Ή σε δήθεν κατοικημένες ζώνες στο πουθενά (με ένα βενζινάδικο αριστερά και μια αποθήκη δεξιά) όπου ξαφνικά βλέπεις μια πινακίδα με 50 μπροστά σου; Ή, στη μοναδική μεγάλη ευθεία μετά από 10 χλμ. στροφές, όπου επιτέλους μπορείς να προσπεράσεις το τρακτέρ που σε πήγαινε μισή ώρα "καροτσάκι", αλλά για έναν ανεξήγητο λόγο απαγορεύεται το προσπέρασμα;

. Η Αθήνα είναι η μόνη πόλη της Ευρώπης που έχει διόδια στον δρόμο που τη συνδέει με το αεροδρόμιό της. Είναι τυχαίο ότι οι χώρες με οδικό δίκτυο χωρίς διόδια είναι και οι περισσότερο αναπτυγμένες;

Υ.Γ. 2 Τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουμε, οχτακόσια χρόνια τώρα, δεν είναι φόρος. Είναι ΤΕΛΗ, που, σύμφωνα με το Σύνταγμα, έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα. ΟΦΕΙΛΟΥΝ, δηλαδή, ΟΛΑ, μέχρι το τελευταίο ευρώ, να επενδύονται στη συντήρηση και την επέκταση του οδικού δικτύου και το κράτος ΟΦΕΙΛΕΙ να δίνει λογαριασμό για το τι τα έκανε. Μπορεί ένας αρμόδιος να μας ενημερώσει πού πήγαν τα δισεκατομμύρια ευρώ που πλήρωσε ο Έλληνας οδηγός όλα αυτά τα χρόνια;



(Απόσπασμα άρθρου του Θ.Τζήμερου της "Δημιουργίας ξανά" στο marketnews)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...