«Με πολύ βαριές καταγγελίες για θεμελιώδη σφάλματα της
κυβερνητικής πολιτικής σε σχέση με τον τουρισμό αποχωρεί η Ryan Air από την
ελληνική αγορά. Μια αεροπορική εταιρεία «χαμηλού κόστους» προκαλεί στον
νευραλγικό τομέα του τουρισμού μια πολύ υψηλού κόστους ζημιά, την οποίαν
παρακολουθεί με απάθεια η καθ' ύλην αρμόδια, κα Έλενα Κουντουρά, αδιαφορώντας
ουσιαστικά για τα 2,5 εκατομμύρια επιβατών που η Ryan Air διακινεί στην Ελλάδα
ετησίως. Εύστοχα ο εμπορικός διευθυντής της Ryan Air συνέκρινε την αναπληρώτρια
υπουργό Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού με την Μαρία Αντουανέτα, καθώς η κα
Κουντουρά μοιάζει να μην αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Ο Ντέιβιντ Ο' Μπράιεν ανακοίνωσε την απόφαση της Ryan Air να
τερματίσει άρον-άρον τις καλοκαιρινές πτήσεις της στην Ελλάδα, καθώς η
λειτουργία της εταιρείας με τα σημερινά δεδομένα έχει καταστεί πλέον ασύμφορη.
Μιλώντας σε κυριακάτικη εφημερίδα, ο κ. Ο' Μπράιεν αποκάλυψε ότι η ελληνική
κυβέρνηση έχει αγνοήσει σχεδόν όλες τις επιστολές που έχει επανειλλημμένως
αποστείλει η Ryan Air, διαμαρτυρόμενη για την δρακόντεια φορολόγηση. Σύμφωνα με
τα στοιχεία που επικαλείται το στέλεχος της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας,
στη Ryan Air αναλογή ποσοστό 41% επί της συνολικής αύξησης της επιβατικής
κίνησης στην Ελλάδα για τους πρώτους μήνες του 2016.
Ο Ντέιβιντ Ο' Μπράιεν δηλώνει αδυναμία να κατανοήσει το γιατί
η κα Έλενα Κουντουρά αγνοεί επιδεικτικά τις προτάσεις της Ryan Air η οποία
διεκδικεί πιο ευνοϊκούς όρους συνεργασίας με το ελληνικό κράτος προσφέροντας ως
αντάλλαγμα την εγγύηση ότι θα φέρει επιπλέον 10 εκατομμύρια τουρίστες εντός της
επόμενης τριετίας. Με τα σημερινά δεδομένα η Ryan Air μεταφέρει στο αεροδρόμιο
της Αθήνας 2,5 εκατομμύρια επιβάτες σε ετήσια βάση. Ο κ. Ο' Μπράιεν θεωρεί ότι,
εξαιτίας των πολύ υψηλών φόρων, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» χάνει ένα τεράστιο
πλήθος επιβατών. Κι αυτό συμβαίνει κατά τον εκπρόσωπο της Ryan Air επειδή
ισχύει το μονοπωλιακό καθεστώς μιας ιδιωτικής εταιρίας στην οποία έχει
παραχωρηθεί η εκμετάλλευση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας. Κατ' αυτό τον
τρόπο, το κράτος φορολογεί με 12 ευρώ κάθε επιβάτη, χωρίς όμως να καρπώνεται τα
έσοδα, εφόσον αυτά επενδύονται ξανά στην επένδυση του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Τελικά, το αεροδρόμιο της Αθήνας έχει 18 εκ. επιβάτες το χρόνο, ενώ θα μπορούσε
να έχει τουλάχιστον 30 εκ., πάντα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Ντέιβιντ Ο'
Μπράιεν. Ο οποίος αναφέρει συγκριτικά το Δουβλίνο, μια πόλη τουριστική μεν αλλά
που δεν μπορεί να συγκριθεί σε αξιοθέατα με την Αθήνα. Παρόλ' αυτά, το εκεί
αεροδρόμιο δέχεται 7 εκ. επιβάτες περισσότερους από το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Το δόγμα της Ryan Air σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα συνοψίζεται
στον εξής συλλογισμό: «Είναι καλύτερα να έχεις επιβάτες χωρίς φόρους, παρά
φόρους χωρίς επιβάτες». Σε αυτό το πνεύμα ήταν γραμμένες οι περίπου 25
επιστολές που έχουν στείλει οι Ιρλανδοί στην ελληνική κυβέρνηση, η οποία μπήκε
στον κόπο να απαντήσει μόνο σε 3 από αυτές. Η δε αναπληρώτρια Τουρισμού
επιμένει ότι είναι αναρμόδια. Στις 18 Μαρτίου η Ryan Air ανακοίνωσε ότι θα
προχωρήσει στην πρόωρη κατάργηση των δρομολογίων της, ξεκινώντας από το νησί
της Κω. Και πάλι, όμως, έστω και εάν έμοιαζε με τελεσίγραφο, η αρμόδια υπουργός
δεν θέλησε να απαντήσει. «Ίσως η κα Κουντουρά ήταν υπερβολικά απασχολημένη με
την έκθεση στο Μαϊάμι και δεν μπόρεσε να ασχοληθεί με το γεγονός ότι χωρίς τη
Ryan Air η ελληνική αγορά χάνει οκτώ πτήσεις την ημέρα δύο μήνες νωρίτερα»
δήλωσε πικρόχολα ο Ντέιβιντ Ο' Μπράιεν».
("Πρώτο Θέμα")
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου