Από 2,5 ευρώ με κέικ και κουλουράκια μέχρι και 4 ευρώ σε παραλίμνιο μαγαζί, χωρίς ούτε μπισκοτάκι για δείγμα μπορεί να πληρώσει κάποιος μια σοκολάτα ή έναν καφέ στην πόλη μας σήμερα. Το ίδιο συμβαίνει με όλα τα είδη ευρείας κατανάλωσης. Κάτι που είναι ενδεικτικό και του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουν την κρίση πελάτες αλλά και μαγαζάτορες. Η έρευνα αγοράς στην εποχή μας είναι απαραίτητητη καθώς από τη μία η κερδοσκοπία πάει σύννεφο κι από την άλλη τελείωσαν πια οι εποχές των παχέων αγελάδων με δανεικά και πολλές φορές αγύριστα.
Όπως προκύπτει από μετρήσεις του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, οκτώ στους δέκα καταναλωτές επισκέπτονται πια περισσότερα από ένα σούπερ μάρκετ σε σχέση με την περίοδο πριν από την κρίση προκειμένου να συγκρίνουν και να πετύχουν καλύτερες τιμές. Παράλληλα, έξι στους 10 δηλώνουν ότι συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, κάτι που δεν το έκαναν τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι, τα νοικοκυριά γίνονται πιο προσεκτικά και ερευνούν τις τιμές, ενώ αποδεικνύονται και αυστηροί στις επιλογές τους. Οι διαφορές τιμών ξεπερνούν και το 110% σε αρκετές περιπτώσεις για ίδια ποιότητας προίόντα.
Πολύς κόσμος πάντως έβγαλε πολλά χρηματα τα προηγούμενα χρόνια με τις τιμές στα ύψη και τη φοροδιαφυγή στο κόκκινο κι ας κάνουν κάποιοι ότι περνούν τώρα κρίση . Κι αν δεν άνοιγαν κάποιες μεγάλες αλυσίδες μάρκετ και άλλων προϊόντων να ρίξουν τις τιμές, ακόμη χρυσά θα τα πληρώναμε πολλά αγαθά.
Και φυσικά υπάρχουν και τα καλά παραδείγματα ξένων εταιρειών που βρέθηκαν στη χώρα μας και δείχνουν έναν δρόμο διαφορετκό και σε εργασιακό πολιτισμό αλλά και σε τιμές, προσφορές και περιβάλλον. Κατά τα άλλα προσπαθούν να μας πείσουν οι κυβερνώντες ότι ο πληθωρισμός είναι σχεδον μηδενικός όταν οι τιμές στην αγορά τραβούν την ανηφόρα. Εκτός αυτού είμαστε μία από τις ακριβότερες πόλεις στην Ελλάδα σε τιμές - από ακίνητα μέχρι είδη πρώτης ανάγκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου