αντί προλόγου..



'Eχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πόλη ευνοημένη από τη φύση και την ιστορία. Tα δυνατά της σημεία είναι πολλά και λίγο-πολύ γνωστά. Yπάρχουν όμως κι εκείνα- και δεν είναι λίγα - που τα βλέπουμε γύρω μας καθημερινά και μας πληγώνουν , ταλαιπωρούν την αισθητική μας.

Στο μπλογκ αυτό θα διαβάζετε σκέψεις, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις που έρχονται αυθόρμητα στο νου περιδιαβαίνοντας τους δρόμους της μοναδικής αυτής πόλης που μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη και συναρπαστική. Θα διαβάσετε επίσης και κάποιες άλλες αναρτήσεις (κείμενα, φωτογραφίες, γελοιογραφίες) που αφορούν τη γενικότερη πολιτική και όχι μόνο επικαιρότητα.

Διαβάστε τις προηγούμενες αναρτήσεις μας στη διεύθυνση www.ioannina2011.blogspot.com

Βρείτε μας και στο Facebook: https://www.facebook.com/skeptomenoipolites.ioanninon

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

Και το δούλεμα.. συνεχίζεται

Διαβάζουμε στον τύπο (Βήμα) ότι ο ΟΣΕ πρότεινε την ένταξη του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα, στο νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης, με προϋπολογισμό κοντά στα 2,5 δισ. ευρώ. Οι μελέτες των έργων κόστισαν 70 εκατομμύρια ευρώ. Οι μελέτες.

Ο ΟΣΕ λοιπόν πρότεινε την ένταξη των έργων Καλαμπάκα - Κοζάνη και Καλαμπάκα - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα στο ΣΕΣ (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης), με προϋπολογισμό 742 εκατ. ευρώ και 1.743 δισ. ευρώ αντίστοιχα και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021.

Η νέα γραμμή θα ήταν μονή, κανονικού εύρους με ταχύτητα σχεδιασμού 160 χλμ./ώρα ή και μεγαλύτερη όπου αυτό είναι εφικτό, ηλεκτροκινούμενη, με τηλεδιοίκηση και αμφίδρομη σηματοδότηση. Οι κύριοι σταθμοί θα βρίσκονταν σε Καλαμπάκα,  Σιάτιστα, Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα, Γρεβενά και Κοζάνη.
Τον Μάρτιο του 2013 υποβλήθηκαν από τον ΟΣΕ σχέδια προτάσεων χρηματοδότησης μελετών και σύνταξης τευχών δημοπράτησης για τις μονές σιδηροδρομικές γραμμές Καλαμπάκα - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα (16 εκατ. ευρώ) και Καλαμπάκα - Κοζάνη (7 εκατ. ευρώ) στο πλαίσιο του προγράμματος εργασιών διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών.

Όμως..Όμως.. Η ΕΔΑΧ (Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών) αφού «αξιολόγησε τις προτάσεις, διαπίστωσε ότι είχαν υψηλή επισφάλεια τόσο ως προς το χρονοδιάγραμμα ανάθεσης των αντίστοιχων μελετών όσο και ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, τα επικαλούμενα στοιχεία σκοπιμότητας έχρηζαν αναθεώρησης ενώ παρατηρήθηκαν και τεχνικές ελλείψεις. Συνεπεία αυτών έκρινε σκόπιμο να μην εγκριθούν τη δεδομένη χρονική στιγμή οι χρηματοδοτήσεις των μελετών ( των μελετών λέμε) και να επαναξιολογηθούν με καλύτερο προγραμματισμό σε μελλοντική πρόσκληση χρηματοδότησης. »

Δηλαδή..γιοκ τρένο από Καλαμπάκα-Κοζάνη.
   
Από την άλλη.. άλλη μελέτη οικονομοτεχνικής σκοπιμότητας εκπονήθηκε το 2003 για τη δημιουργία του δυτικού άξονα. Προέκυψε λοιπόν - λέει- ότι το έργο θα ήταν οικονομικά βιώσιμο. Μάλιστα είχε δοθεί και ο ακριβής χρόνος της διαδρομής Αθήνα -Ιωάννινα. 
Θα ήταν ακριβώς 3 ώρες και 50 λεπτά. Καθόλου άσχημα θα πείτε. 
Έλα όμως που η σύμβαση  της Γέφυρας του Ρίο δεν προέβλεπε τη δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής(!)
Κι έτσι βούλιαξε κι αυτό το έργο στον Πατραϊκό κόλπο.


Τζάμπα πήγαν και οι μελέτες. Αλλά τι είναι τα 70 συν πόσα ακόμη εκατομμύρια ευρώ μπροστά στις ανακοινώσεις για τρένο στην Ήπειρο;





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...