«Το... πέντε στα πέντε πέτυχε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος
Σπίρτζης σχετικά με το διαγωνισμό του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι,
γεγονός που έχει φέρει τους τοπικούς άρχοντες στην Κρήτη στα πρόθυρα νευρικής
κρίσης που από το 2003... φιλοξενούν την μακέτα του έργου ύψους 800 εκατ. ευρώ.
Και μπορεί τα τελευταία 13 χρόνια περίπου 15 υπουργοί Υποδομών
να μην κατάφεραν να ολοκληρώσουν τη δημοπράτηση του αερολιμένα, ωστόσο, το σερί
κατηγορηματικών διαβεβαιώσεων, όχι μόνο από τον αρμόδιο υπουργό, αλλά και από
τον ίδιο τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ότι το έργο θα προχωρήσει δεν έχει
προηγούμενο.
Χθες, αφότου έγινε γνωστό ότι η προθεσμία υποβολής προσφορών
παρατείνεται για τις 27 Οκτωβρίου, ο αρμόδιος υπουργός ανακοίνωσε - ανάλογα
είχε πράξει και τον... Δεκέμβριο του 2015- ότι θέτει στην τελική ευθεία το
διαγωνισμό.
Βέβαια, προσφορές δεν κατατέθηκαν ούτε στις 23 Φεβρουαρίου,
ούτε στις 7 Απριλίου, ούτε στις 6 Μαΐου, ούτε στις 27 Ιουνίου ούτε στις 30
Σεπτεμβρίου, με τα βλέμματα, πλέον, να είναι στραμμένα στις 27 Οκτωβρίου οπότε
είναι η νέα ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Το μόνο ενθαρρυντικό
είναι ότι έχει ήδη οριστεί η επιτροπή διεξαγωγής του διαγωνισμού της 27ης
Οκτωβρίου.
Άδηλο το μέλλον των μεγάλων έργων.Εκτός όμως, από το
αεροδρόμιο στο Καστέλι, το άδηλο μέλλον χαρακτηρίζει και άλλα μεγάλα έργα. Έτσι, άγνωστο είναι εάν θα καταστεί εφικτή η δημοπράτηση της
γραμμής 4 του μετρό, η οποία, σύμφωνα με τις αρχικές εξαγγελίες, θα
δημοπρατούνταν το περασμένο καλοκαίρι [...]
Και ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος βρίσκεται σε δοκιμασία. Η
δημοπράτηση του τέταρτου τμήματος ακυρώθηκε, για τυπικούς λόγους κατά το
ΥΠΟΜΕΔΙ, ωστόσο ουδείς γνωρίζει ποια θα είναι η τύχη του έργου προϋπολογισμού
475 εκατ. ευρώ.Και μπορεί για τα τρία πρώτα τμήμα του άξονα να έχει επιλεγεί
το σχήμα Τοξότης - Ομάδα κατασκευαστών, συμφερόντων Χρ. Καλογρίτσα, ωστόσο, τον
τελικό λόγο θα έχει το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ ο ανάδοχος θα πρέπει έγκαιρα να
καταθέσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης[...]
ΔΕΝ έχουμε Τεχνικές Προδιαγραφές,δεν έχουμε αξιόπιστα και
σωστά κοστολογημένα Τιμολόγια,δεν έχουμε οδηγίες και τυποποίηση της διαδικασίας
επίβλεψης,δεν έχουμε εργαστήρια για την διενέργεια ποιοτικών και ποσοτικών
ελέγχων στα έργα,δεν έχουμε το αναγκαίο τεχνικό προσωπικό (ούτε σε αριθμό ,
ούτε σε ειδικότητες) για την σοβαρή μελέτη και επίβλεψη των έργων,δεν έχουμε
προδιαγραφές σύγχρονων μελετών, δεν έχουμε ελάχιστες προδιαγραφές που θα πρέπει
να πληροί μια τεχνική υπηρεσία (προσωπικό, εξοπλισμός, προγράμματα, κλπ),δεν
έχουμε internet καθώς το
ΣΥΖΕΥΞΙΣ της προηγούμενης δεκαετίας παρέχει μόλις 2Mbps για έναν ολόκληρο Δήμο, δεν έχουμε μια
γραμματεία/Helpdesk”.
(Άρθρο του Δ.Δελεβέγκου από το capital.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου