«Σε... ελεύθερη πτώση βρίσκονται τα έσοδα των εταιρειών αστικών
συγκοινωνιών το α’ τρίμηνο του 2016 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας τα έσοδα από κάρτες και
εισιτήρια (μειωμένα και κανονικά) το πρώτο τρίμηνο του 2015 ήταν 49,2 εκατ.
ευρώ ενώ το ίδιο διάστημα το 2015 μειώθηκαν στα 37,7 εκατ. ευρώ (-23.44%).Ο πιο «κακός» μήνας για τις αστικές συγκοινωνίες ήταν ο
Μάρτιος του 2016 που τα έσοδα καταποντίστηκαν στα 11,9 εκατ. ευρώ από 17,3
εκατ. ευρώ το Μάρτιο του 2015 (μείωση 30,8%).
Σημαντικές απώλειες καταγράφει και η ΟΣΥ (λεωφορεία και
τρόλεϊ) που ενώ τον Μάρτιο του 2015 εισέπραξε από πωλήσεις εισιτηρίων και
καρτών περίπου 9 εκατ. ευρώ΄, τον Μάρτιο του 2016 τα έσοδά της κατρακύλησαν
κάτω από τα 6 εκατ. ευρώ!Η εταιρεία είναι με άδεια ταμεία, με αποτέλεσμα να βρίσκονται
στον αέρα τόσο η μισθοδοσία του Απριλίου όσο η ασφάλεια των οχημάτων που
μεταφέρουν επιβάτες.
Την ίδια στιγμή έχουν ενταχθεί στο σύστημα δωρεάν μετακίνησης
κι άλλες ευπαθείς ομάδες όπως άνεργοι, όλο το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων
(δηλαδή και οι μόνιμοι Υπαξιωματικοί και Αξιωματικοί) όπως και των Σωμάτων
Ασφαλείας, χωρίς ωστόσο να έχει υπογραφεί καμία σύμβαση με τα συναρμόδια
Υπουργεία προκειμένου να υπάρξουν έσοδα πό αυτές τις μετακινήσεις [...]
«Παγωμένες» είναι από την 1η Απριλίου οι συναλλαγές των
εταιρειών αστικών συγκοινωνιών με τρίτους (προμηθευτές κ.λπ.) καθώς δεν έχει
υπογραφεί έως τις 31 Μαρτίου εκάστοτε έτους ο προϋπολογισμός τους.
Είναι η πρώτη φορά από την ίδρυση των δημοσίων αστικών
συγκοινωνιών που συμβαίνει κάτι τέτοιο καθώς, σύμφωνα με τον νόμο, δεν μπορεί
να γίνει καμία συναλλαγή, καμία αγορά ανταλλακτικών ή καυσίμων και οτιδήποτε
άλλο έχει να κάνει με τη λειτουργία τους.
Επίσης οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι δεν μπορεί να γίνει
καμία πληρωμή μισθοδοσίας του προσωπικού και αυτό γιατί δεν υπάρχουν χρήματα
διαθέσιμα στις εταιρείες ούτε φυσικά και η κρατική χρηματοδότηση γιατί αφού δεν
υπεγράφη ο προϋπολογισμός, δεν μπορεί το Γενικό Λογιστήριο του κράτους να δώσει
κρατική χρηματοδότηση.
Το γεγονός ότι τα λεωφορεία συνεχίζουν να εκτελούν έργο και
βγαίνουν στους δρόμους οφείλεται στην ΕΚΟ και στην ΔΕΦΑ, οι οποίες δίνουν
καύσιμα με πίστωση. Σημειώνεται ότι το μηνιαίο κόστος για καύσιμα είναι περίπου
3,5 εκατ. ευρώ, το οποίο θα αυξηθεί σε 4 εκατ. ευρώ με την αύξηση του ειδικού
φόρου καυσίμων (καθώς δεν εξαιρέθηκαν οι συγκοινωνιακές εταιρείες από τον
νόμο).
Στο πλαίσιο αυτό, η μισθοδοσία και οι ασφαλιστικές εισφορές οι
οποίες ανέρχονται στα 12,5 εκατ. ευρώ τον μήνα για την ΟΣΥ είναι στον αέρα.
Μάλιστα μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να εγκριθεί μόνο
ο προϋπολογισμός του ΟΑΣΑ, προκειμένου να μπορεί να ληφθεί η κρατική
χρηματοδότηση στις συγκοινωνιακές εταιρείες.
Επιβάρυνση προϋπολογισμού
Οι εργαζόμενοι ανησυχούν για την τραγική κατάσταση στην οποία
έχουν περιέλθει οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής με τις απερίσκεπτες
αποφάσεις του υπουργού Μεταφορών κυρίου Σπίρτζη που έχουν στερήσει έσοδα
δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και τις καταστούν αδύναμες να αντεπεξελθουν στα
λειτουργικά τους έξοδα. Φοβόμαστε πως αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση η
περαιτέρω πορεία των αστικών συγκοινωνιών θα είναι μη αναστρέψιμη.
Θα ήθελα να εξηγήσω τι εννοώ:
1) Είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία δεν έχει στόχους όσον
αφορά το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο για παράδειγμα η ΟΣΥ διέθετε στο
επιβατικό κοινό 1.540 λεωφορεία και 200 τρόλεϊ τα προηγούμενα χρόνια και φέτος
δεν ξεπερνούν τα 1.150. Αυτό σημαίνει ότι στερεί από το επιβατικό κοινό
αξιοπιστία δρομολογίων και από την εταιρεία έσοδα εκατομμυρίων.
2) Ενώ σαν αντιπολίτευση έλεγε ότι η επιχορήγηση ήταν μικρή
και πως απαιτούνταν προσλήψεις και αυτό ήταν αλήθεια, τώρα ως κυβέρνηση όχι
μόνο δεν έκανε τίποτα για να την αυξήσει, αλλά με περισσό θράσος λέει πως είναι
επαρκές. Ενώ στο συρτάρι του έχει 450 εγκεκριμένες προσλήψεις οδηγών και
τεχνικών και είναι αναγκαίες όσο ποτέ όχι μόνο δεν κάνει τίποτα γι’ αυτές, αλλά
κάνει προσλήψεις ημετέρων και στρατιές συμβούλων».
(Απόσπασμα άρθρου της Μ. Μόσχου από την imerisia.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου